درمان ناباروری تحت پوشش بیمه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:در قالب طرح quotation mark تعالی جمعیت quotation mark هزینه های درمان ناباروری در کشور تحت پوشش بیمه قرار می گیرد .

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مهدیشهر گفت : در حال حاضر سه میلیون زوج ناباور در ایران خواهان فرزند می باشند که ۷۰ درصد هزینه درمان را به صورت غیر بیمه ای می پردازند .

دکتر محمد اسماعیل مطلق حداقل هزینه درمان برای هر مرحله را حدود ۶میلیون تومان عنوان کرد و گفت : این هزینه ها سبب شده بعضی زوج ها از ادامه درمان انصراف دهند و فقط سالانه ۳۵ هزار زوج نابارور موفق به فرزند آوری می شوند .

وی افزود: در قالب طرح quotation mark تعالی جمعیت quotation mark به زودی دولت و بیمه ها ، همه هزینه های درمان ناباروری را در قالب بیمه درمان تقبل می کنند .

دکتر مطلق افزود: گسترش خدمات بازگشت باروری پس از اعمال جراحی توبکتومی و وازکتومی یکی از مفاد این طرح است که هم اکنون در استان های گیلان و اصفهان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

وی از اجرای طرح بازگشت باروری پس از اعمال جراحی توبکتومی و وازکتومی در کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت : مردان و زنانی که تمایل به بازگشت قدرت باروری دارند می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای اقدام کنند .

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود : کاهش مرگ و میر نوزادان به کمتر از ۹ در هزار ، کاهش مرگ و میر مادران به کمتر از ۳۶۰ مورد در سال ، کاهش عمل جراحی سزارین ، افزایش مرخصی زایمان ویژه بانوان کارمند در مراکز دولتی و خصوصی به ۹ ماه و افزایش ساعت شیردهی به ۲ ساعت در روز در طرح تعالی جمعیت گنجانده شده است .

در این نشست ۲ روزه رویکردها و سیاست های تازه جمعیتی بررسی می گردد .


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.