درمان ناباروری در ایران ۲۰ درصد ارزان‌تر از خارج کشور است

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گفت: هزینه درمان ناباروری در داخل کشور ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از هزینه درمان آن در خارج از کشور است.

سعید قاضی مغربی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری از راه دور در استان اظهار داشت: بر اساس آمارهای غیررسمی ۱۵ درصد ازدواج‌ها منجر به ناباروری می‌شود که در این مرکز با همکاری مرکز درمان ناباروری قم، طی مراحل درمان از راه دور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: هزینه درمان ناباروری در داخل کشور ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از هزینه درمان آن در خارج از کشور است.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی با تأکید بر محرمانه بودن اطلاعات بیماران در این مرکز، افزود: اطلاعات بیمار در اختیار پزشک دیگر در مرکز درمانی ناباروری قم قرار می‌گیرد و در این واحد پزشک معالج حتی به راحتی می‌تواند نسخه بیمار را نیز بپیچد.

قاضی مغربی با بیان اینکه با تأسیس چنین مراکزی در کشور می‌توان از جابه‌جایی بیمار جلوگیری کرد، یادآور شد: جابه‌جایی بیمار در مواردی تبعات دیگری دارد و گاه منجر به عدم دریافت نتیجه مطلوب از روند درمان می‌شود که امید است در سال‌های نه چندان دور درمان سرطان‌ها نیز از این طریق صورت گیرد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سیداکبر حسینی‌نژاد قائم مقام تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ناهید:

    با سلام.البته اینجا هم دسته کمی از خارج نداره کلی خرج و مخارج واست میتراشن که نگو.پس امثال من که مشکل هزینه داریم چی میشن.تا اخر عمر در حسرت مادر شدن باید بمونیم واقعا نمیدونم چی بگم.این همه سرمایه های ایران صرف کسای دیگه میشه اما مردم خودش هنوز اندر خم یک کوچه اند……افسوس…..

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.