درمان نارسایی شدید دریچه میترال بدون نیاز به جراحی

۳۰م آذر ،
ممتاز نیوز : دکتر حسن آقاجانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: روش میتراکلیپ mitraclip در خصوص بیمارانی که مبتلا به نارسایی شدید دریچه میترال می باشند  و به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند روش موثری معرفی شده است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ وی افزود: نارسایی دریچه میترال یکی از بیماری های مهم است که اگر درمان مناسب برای آن صورت نگیرد به تنگی نفس، کاهش میزان تحمل فعالیت و نهایتا نارسایی قلب و کاهش طول عمر بیماران منجر خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تا کنون روش های معمول دیگری برای درمان نارسایی دریچه میترال انجام می گرفته که همه این ها عوارضی را با خود به همراه داشت.

دکتر آقاجانی با بیان این که در این روش نیازی به باز کردن قفسه سینه بیمار نیست، ابراز داشت: اجرای روش میتراکلیپ کاری گروهی است زیرا همزمان با آن لازم است فلوروسکوپی و اکوی مری نیز از بیمار انجام پذیرد.

وی ادامه داد: در روش میتراکلیپ که متخصصان قلب و عروق در بخش کت لب cat lab آن را انجام می دهند، از طریق ورید رانی انجام می گردد. پزشک کاتتر را پس از ورود از ورید رانی به سمت قلب بیمار هدایت می کند و با زدن کلیپس یا گیره ای به دریچه میترال، دریچه گشاد شده را به یکدیگر نزدیک می کند.

مشاور وزیر بیان کرد: بیماری که تحت درمان با میتراکلیپ قرار گرفت مردی۸۳ ساله ای بود که سابقه عمل بای پس را نیز داشت که گشادی دریچه میترال وی با دو کلیپس برطرف شد.دکتر آقاجانی یادآور شد: این روش برای کسانی که بیماری های مزمن تنفسی و چاقی مفرط دارند و بیمارانی که ریسک عمل جراحی باز را در آنها بالا است بسیار مناسب است.

این متخصص قلب و عروق در خصوص عوارض و دوران نقاهت این روش گفت: نکته مهم در روش میتراکلیپ آن است که نیازی به باز کردن قفسه سینه بیمار ندارد  بنابراین عوارض و مدت نقاهت بیمار و همچنین هزینه های عمل و داروهای بعد از عمل نیز در بیمار به مراتب کمتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از عمل بیمار به بخش منتقل می گردد و به محظ به هوش آمدن بیمار کاملا احساس بهبودی می کند و بیماران را فردای روز عمل تنها برای این که چک مجدد شود در بیمارستان نگه می داریم و در شرایط ایده ال می گردد فردای عمل، بیمار را مرخص کرد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.