درمان نوعی از سرطان خون با استفاده از ترکیب گیاهی موجود در کلم بروکلی

۲۷م آذر ،

ترکیبی تغلیظ شده از سولفورافن موجود در سبزیجات چلیپایی می‌تواند در درمان لوسمی لنفوبلاستیک حاد مؤثر باشد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه ساینس دیلی محققان با قراردادن فرم تغلیظ شده از ترکیب سولفورافن همراه با خطوط سلول‌های لوسمیک و لنفوبلاست‌های اولیه از کودکان بیمار در گرم‌خانه آزمایشگاه دریافتند بدون آن که سلول‌های سالم اهدایی تحت تأثیر سولفورافن قرار بگیرند این ترکیب می‌تواند سلول‌های سرطانی را نابود کند.

براساس این گزارش محققان با تمرکز بر سولفورافن خالص در کلم بروکلی و دیگر سبزیجات چلیپایی ضمن بیان این که سولفورافن نقش درمانی و نیز نقش پیشگیرانه‌ای در تومورهای جامد دارد افزودند: این ترکیب می‌تواند تعداد سلول‌های لوسمی لنفوبلاستیک حاد را در محیط آزمایشگاه کاهش دهد.

به گفته محققان این ترکیب با ورود به سلول و واکنش با پروتئین‌های خاصی فعالیت خود را آغاز می‌کند و با وجود این که مطالعات به صورت قطعی نشان نمی‌دهند که چگونه بین این ترکیب و سرطان خون تعامل وجود دارد اما سولفورافن در آینده می‌تواند به عنوان یک گزینه درمانی در ترکیب با درمان‌های فعلی استفاده شود.

گفتنی است: لوسمی لنفوبلاستیک حاد یک نوع از سرطان سلول‌های سفید خون است که در کودکان بسیار شایع است و با وجود بسیاری از درمان‌های مؤثر برخی از کودکان به درمان پاسخ نمی‌دهند که در این موارد نیاز به درمان‌های جایگزینی حس می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیر زارع T:

    آیاکلم بروکلی در درمان سرطان خونی وکمخونی و ازدیاد گلبولهای سفیدخونی موثراست؟( درزنان بالای ۷۰سال )

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.