درمان نکردن سینوزیت قارچی منجر به خوردگی استخوان‌های چشم و مغز می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

104-14.jpg

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: درمان نکردن سینوزیت قارچی منجر به خوردگی استخوان‌های چشم و مغز می‌شود.

دکتر مریم جالسی در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: سینوزیت‌های قارچی حدود ۵ تا ۱۰ درصد از سینوزیت‌های مزمن را تشکیل می‌دهند که در بعضی نقاط کشور به سبب مرطوب بودن محیط شایع‌تر می باشند.

وی افزود: این نوع سینوزیت‌ها در استخوان‌های بین سینوس و چشم، خوردگی ایجاد می‌کنند و به این مناطق دست اندازی نموده و سبب تغییر شکل در صورت و چشم‌ها می‌شوند.

دکتر جالسی تصریح نمود: احتمال عود این نوع سینوزیت‌ها بالا می باشند ولی به سبب خطرات ذکر شده باید جراحی شوند که درمان اصلی برای آنها محسوب می‌شود. این نوع جراحی از طریق جراحی آندوسکوپی سینوس انجام می گیرد.

این متخصص گوش، حلق و بینی اظهار نمود: بعد از عمل جراحی برای جلوگیری از عود اقدامات دیگری لازم است که نیازمند پیگیری بیمار برای طولانی مدت است. عود آن بستگی به رعایت‌هایی است که به بیمار داده شده و داروهایی که مصرف می‌کند.

وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر در جنوب کشور دیده می گردد افزود: عامل این بیماری قارچ‌های میکروبی است، در مواردی که سینوزیت با تغییر شکل در صورت و چشم ها همراه می گردد باید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمود. اگر درمان نشود منجر به خوردگی استخوان‌های اطراف مانند چشم و مغز می گردد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.