درمان های نوین سرطان را بشناسیم

۱۸ام بهمن ،

سرطان از جمله بیماری های مزمن محسوب می گردد که با شناخت به موقع علائم بیماری می توان به بهبود درمان دست یافت.

رضا ملایری مدیر علمی پروژه سرطان جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران افزود: شیوع سرطان را نمی توان نادیده گرفت، اما موضوع با اهمیت تر این است که بدانیم چه باید کرد؟

حدود ۴۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری است.

رضا ملایری فوق تخصص مدیکال آنکولوژی در ادامه راهکارهای موثر در درمان سرطان، اظهار داشت: اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم از سوی رسانه از راهکارهای مهم در شناخت سرطان و راه های پیشگیری از آن است.

محقق کشورمان بهره مندی از سبک زندگی سالم، تغذیه سالم، مصرف مناسب میوه جات و سبزیجات، عدم مصرف دخانیات را از راهکارهای موثر در مصون ماندن سرطان دانست.

متخصص داخلی کشورمان گفت: اشخاص با ملاحظه زخم یا التهاب در بدن باید سریعا به پزشک مراجعه کنند و بدانند که بهترین راه علاج سرطان، ارجاع به موقع به پزشک و تشخیص زودهنگام آن است.

وی با تاکید بر اینکه اشخاص باید هر ضایعه ای را جدی بگیرند و تحت درمان قرار دهند، افزود: بحث غربالگری زنان در سنین ۴۰ سال به بالا در مبحث ماموگرافی، پاپ اسیمر و آزمایش های کولونوسکوپی در سنین ۵۰ سال به بالا در همه اشخاص هم از پیشنهاد های همیشگی به اشخاص است.

ملایری تصریح کرد: همگان باید با آگاهی نسبت به سرطان گام بردارند و با اطمینان خاطر از این قضیه که سرطان تنها توسط یک پزشک درمان نمی شود، همکاری خود را بیشتر کنند.

مدیر علمی سرطان جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: در درمان روند سرطان تیم پزشکی متشکل از جراح، آنکولوژیست، رادیوتراپی، در صورت نیازمندی به شیمی درمانی، روانپزشک، روانشناس یا روان درمان، متخصص بیهوشی و درد همگی با بهره گیری از اطلاعات روز می توانند در بهبود روند درمان موثر واقع شوند و می توان امید داشت با حضور تیم متخصص و ارائه راهکارهای مناسب می توان شاهد ارتقاء نظام سلامت بود.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.