درمان و کنترل سرطان‌ها با رویکرد‌های مولکولی‌ امکان‌پذیر می گردد

۲۶فروردین۱۳،

با توجه به پیشرفت‌های علم ژنتیک در سالهای اخیر، امیدها برای درمان و کنترل سرطان ها با استفاده از رویکردهای مولکولی‌، بیش از پیش افزایش یافته است.

منصور روان‌نژاد کارشناس ژنتیک در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان‌ها جزء چند عامل اصلی ابتلا، ناتوانی و مرگ‌ومیر در جهان محسوب می شوند و هزینه های مالی و جانی بسیار سنگینی را بر مردم و دولت‌ها تحمیل می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از سرطان ها به سبب جهش‌های ژنتیکی ایجاد می شوند اظهار داشت: تلاش‌های بسیاری تاکنون صورت گرفته تا بتوان مداخلاتی‌ را در عملکرد سلول های سرطانی ایجاد و در واقع به کنترل بیماری کمک کرد.

روان‌نژاد تصریح کرد: با توجه به پیشرفت های علم ژنتیک در سالهای اخیر، امیدها برای درمان و کنترل سرطان‌ها با استفاده از رویکردهای مولکولی‌، بیش از پیش افزایش یافته است.

وی یادآور شد: علاوه بر سرطان‌ها و بسیاری دیگر از بیماری‌های مزمن و غیرواگیردار‌ علم ژنتیک نقش قابل ملاحظه‌ای در کنترل بیماری‌های واگیر داشته است.

روان‌نژاد خاطر‌نشان کرد: در واقع شناخت ساختار ژنتیکی عوامل بیماری‌زا و ناقلین آنها به پیشگیری و درمان بیماری های عفونی کمک بسیاری خواهد کرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.