درمان ۳۵ مجروح سرپایی زلزله ورزقان/ استقرار ۱۰ هزار کانکس برای زلزله‌زدگان

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به درمان ۳۵ مجروح سرپایی زلزله ورزقان از استقرار ۱۰ هزار کانکس برای آسیب‌دیدگان زلزله آذربایجان شرقی خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زلزله‌های چند روز اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در شهر ورزقان اظهار داشت: در پی این زلزله‌ها ۱۲۰ امدادگر ۴۰ روستا و مناطق زلزله زده را مورد ارزیابی امدادی قرار دادند.

وی با اشاره به اعزام یک بالگرد برای ارزیابی مناطق زلزله‌زده به صورت هوایی افزود: بر اثر این زلزله‌ها فقط خانه‌هایی که در حال تکمیل بودند دیوارهای آنان تخریب شد که ۳۵ نفر نیز دچار مصدومیت شدند که خوشبختانه به صورت سرپای درمان روی آنان صورت پذیرفت.

مظفر در پاسخ به این پرسش که ارسال چادرهای اقلیمی برای زلزله‌زدگان برای مقابله با سرما به چه صورت است، تصریح نمود: خوشبختانه با تاکیداتی که سازمان امداد و نجات برای اسکان آسیب‌دیدگان جهت مقابله با سرما داشت وزارت مسکن توانست ۱۰ هزار کانکس برای آسیب‌دیدگان مهیا کند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان نمود: در ملاحظاتی که از مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است خوشبختانه اغلب آسیب‌دیدگان با استقرار کانکس‌های چادرهای خود را جمع‌أوری نموده‌اند و در این کانکس‌ها مستقر شده‌اند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.