درمان ۴۰۰ هزار معتاد در یک‌هزار و ۴۰۰ کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از درمان ۴۰۰ هزار معتاد در یک‌هزار و ۴۰۰ کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت این ستاد خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمدصادق فتح اللهی در همایش بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری که در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد، با تاکید بر عزم همگانی تمامی دلسوزان نظام جمهوری اسلامی برای ریشه کنی بلای اعتیاد به مواد مخدر در کشور اظهار داشت: لازم است نگاه مدیران به موضوع اعتیاد در جامعه تغییر کند و با نگاهی جامع به مبارزه با مافیای مواد مخدر بپردازیم.

وی از گسترش اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان راهکار استعمار برای تسلط بر کشورهای دنیا یاد و تصریح کرد: مواد مخدر، ۱۷۰ کشور دنیا را به خود مشغول کرده و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر و روانگردان‌ها اعتیاد دارند.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد از انقلاب اسلامی ایران به عنوان بعثتی دیگر در دنیا یاد کرد و گفت: انقلاب بزرگ مردم ایران، بنیان قدرت‌های بزرگ را به لرزه درآورد و این قدرت‌ها، تلاش خود را برای مقابله با آرمان‌های این انقلاب مردمی بسیج کردند.

فتح‌الهی افزود: ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی از انجام هیچ توطئه‌ای برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکرده و با راه‌اندازی جنگ علیه ایران، ترور شخصیت‌های نظام، ترور مردم بی‌گناه در کوچه و خیابان، تحریم همه‌جانبه و فتنه ۸۸ در نابودی این نظام گام برداشتند، اما این توطئه‌ها با هوشمندی و درایت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و ولایتمداری و بصیرت مردم، تاکنون خنثی شده است.

این مقام مسئول در ستاد در ادامه، از اعتیاد به‌عنوان مهم‌ترین تهدید امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: استکبار جهانی و هم‌پیمانانش، اعتیاد جوانان کشورمان را به‌عنوان راهکار مقابله با آرمان‌های جمهوری اسلامی انتخاب کرده‌اند و تمامی کوشش خود را برای گسترش اعتیاد در کشور به کار گرفته‌اند.

فتح‌الهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۴۰۰ هزار نفر از ابتدای راه‌اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد، در یک‌هزار و ۴۰۰ کمپ تحت نظارت این ستاد در سراسر کشور از دام اعتیاد رهایی یافتند.

وی تاکید کرد: بیش از ۴۵ میلیون جوان در کشور داریم و چشم طمع دشمن به جوانانی است که با گام‌های استوار در راه آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، شهیدان و امام راحل قدم برمی‌دارند.

فتح‌الهی ادامه داد: بر اساس آمارهای سازمان‌های بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر، تولید سالیانه تریاک در افغانستان از ۲۵۰ تن به چندین برابرافزایش یافته و در این میان، قیمت جهانی مواد مخدر شیشه نیز از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به زیر ۴۰ میلیون ریال کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: تامل در این آمارها، نوع توطئه استکبار و عمق دشمنی آن را با ملت‌های آزادی‌خواه نشان می‌دهد و بر این اساس، مبارزه با این مافیا نیز به همت همگانی مردم نیاز دارد.

گفتنی است؛ در این همایش از خانواده شهیدان مبارزه با موادمخدر، کارشناسان فعال دستگاه‌های اجرایی استان و تشکل‌های غیر دولتی فعال در موضوعات فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.