درهای ورزشگاه المپیک لندن به روی تماشاگران مراسم افتتاحیه گشوده شد

به گزارش ایرنا، هزاران نفر از کسانی که موفق به خرید بلیت های مراسم افتتاحیه شده اند، وارد محوطه پارک المپیک در منطقه استراتفورد واقع در شرق لندن شده اند.

در میان جمعیتی که به سوی ورزشگاه در حرکت هستند، تماشاگرانی از ملیت های مختلف به چشم می خورند که پرچم های کشورشان را در دست دارند و برخی نیز لباس های ملی شان را به تن کرده اند.

خیابان های اطراف پارک المپیک با ترافیک سنگینی مواجه است و ایستگاه های مترو نیز لحظه به لحظه شلوغ تر می شود. چند خط مترو و یک خط قطار سریع السیر کار انتقال تماشاگران را از نقاط مختلف لندن به پارک المپیک و دهکده بازیها برعهده دارند.

تعداد زیادی از نیروهای ارتش، پلیس و ماموران انتظامی و امنیتی ویژه المپیک در اطراف ورزشگاه و پارک المپیک حضور دارند.

در مجموع نزدیک به ۲۵ هزار نیرو مسئولیت های امنیتی و انتظامی را در طول برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۱۲ برعهده دارند.

مسئولان شهر لندن از مردم خواسته اند که در ایام المپیک بویژه امروز که مراسم افتتاحیه برگزار می شود، از سفرهای غیرضرور در مناطق مرکزی و شرقی شهر خودداری کنند تا مشکلات حمل و نقل به حداقل کاهش یابد.

همچنین چند دستگاه صفحه نمایش بزرگ در برخی میادین و پارک های لندن تعبیه شده است تا مردم بتوانند بطور مستقیم مراسم افتتاحیه را تماشا کنند.

علاوه بر سران و مقامات ارشد حدود ۱۰۰ کشور جهان که برای شرکت در مراسم افتتاحیه به لندن آمده اند، بیش از ۸۰ هزار تماشاگر نیز از نزدیک شاهد این مراسم پر زرق و برق خواهند بود، مراسمی که بخش های اصلی آن به خاطر اینکه از هیجانش کاسته نشود، همچنان محرمانه نگه داشته شده است.

این مراسم ساعت ۲۱ به وقت محلی (۳۰ دقیقه بامداد شنبه به وقت تهران) آغاز می شود و حدود سه ساعت به طول می انجامد.

پیش بینی شده است که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان، پخش زنده این مراسم را از شبکه های تلویزیونی تماشا کنند.

برای برگزاری مراسم افتتاحیه بیش از ۱۵ هزار نفر به کار گرفته شده اند و طی ماههای گذشته وظایف خود را در پشت درهای بسته تمرین کرده اند.

همچنین بیش از ۲۷ میلیون پوند فقط برای طراحی و اجرای این مراسم سه ساعته هزینه شده است.

مراسم افتتاحیه المپیک برای انگلیسی ها که این بازیها را به عنوان ویترینی برای بهبود وجهه خود و همچنین موتور محرکه ای برای پشت سرگذاشتن رکود اقتصادی جاری می دانند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

کشور میزبان عنوان ‘جزایر شگفت انگیز’ را برای مراسم افتتاحیه المپیک لندن انتخاب کرده است و برنامه ریزان و مدیران این مراسم امیدوارند که ضمن معرفی فرهنگ و تاریخ و جغرافیای انگلیس در برنامه های خود، بتوانند تماشاگران را شگفت زده و غافلگیر کنند.

بر اساس برنامه اعلام شده، الیزابت دوم ملکه انگلیس به عنوان رییس کشور میزبان سی امین دوره بازیهای المپیک، بطور رسمی آغاز بازیها را اعلام خواهد کرد.

در کنار برنامه های سرگرم کننده نظیر موزیک و آتش بازی، رژه ورزشکاران کشورهای شرکت کننده در بازیها، سوگند دسته جمعی ورزشکاران، مربیان و داوران و در نهایت روشن شدن مشعل اصلی بازیها از جمله برنامه های روز افتتاحیه است.

بلیت های مراسم افتتاحیه بین ۱۲/۲۰ (۲۰ پوند و ۱۲ پنس) تا ۲۰۱۲ پوند به فروش رفته است.

انگلیس بیش از ۹ میلیارد پوند برای برگزاری بازیهای المپیک لندن از جمله ساخت ورزشگاه ها و دهکده المپیک هزینه کرده است و مقامات این کشور امیدوارند که طی چهار سال آینده حدود ۱۳ میلیارد پوند به خاطر میزبانی المپیک درآمد اضافی کسب کنند.

بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۴ کشور جهان و در حدود ۳۰ رشته ورزشی در المپیک امسال رقابت خواهند کرد.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۱۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.