درهر موضوعی تند صحبت کردن خردمندانه نیست

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا، علی لاریجانی افزود:‌ ما در کشور با یک پدیده دریدگی گفتاری مواجه هستیم باید مراعات حال شرایط را کرد ، افراد تصور می کنند که در هر موضوعی باید تند صحبت کنند که این روش خردمندانه نیست.

وی گفت:‌ من فکر می کنم مساله هسته ای ایران در یک نقطه حساس قرار گرفته است و استفاده از دیپلماسی در این مرحله بسیار موثر است .

رییس مجلس شورای اسلامی کار بر روی مساله اقتصادی کشور را جدی دانست وگفت:‌بر اثر هر مذاکره ای که انجام می گیرد وضعیت اقتصادی کشور متلاطم می شود این وضعیت ریشه در اشکالات درونی اقتصاد دارد.

وی افزود:‌ نقدینگی باید به سوی سازندگی و تولید برود درغیر اینصورت افزایش نقدینگی به هر سمتی برود جایی را آسیب می زند و قطعا با تصمیمات آنی و مقطعی اقتصاد رونق نمی گیرد.

لاریجانی گفت:‌بحث های مختلف درباره اقتصادکشور در دولت صورت گرفته و به این موضوع توجه بیشتری می شود و همچنین درمجلس هم سیر بحث ها در زمینه های مختلف اقتصادی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت:‌ آیات عظام هم به مسایل اقتصادی مردم اشاره کرده اند که باید فوری تصمیم گیری کرد و نیابد گذاشت که فشار بر مردم وارد شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود:‌هیچ وقت توسعه در بستر متلاطم به وجود نمی آید و کشوری که در آن آشفتگی وجود داشته باشد رونق اقصتادی به وجود نمی آید ، باید به این مسایل بیشتر از گذشته رسیدگی شود.

وی گفت: در این شرایط به یک وحدت درونی نیاز داریم و این به معنی دوری از اشکالات نیست ، وضعیت صحنه بین المللی و منطقه ای را با مسایل درونی مقایسه می کنیم و می بینیم که به وحدت بیشتری نیاز است .

لاریجانی در پایان اظهارداشت:‌امیدوارم انشاء‌الله مسیر کشور بر اساس تدابیر رهبر معظم و سنت های اسلامی اخوت و برادری و استفاده از ظرفیت های مطلوب به پیش برود و راه سعادت و آبادی بیشتر فراهم شود .

در ابتدای نشست آیت الله ‘غیاث الدین طه محمدی ‘ نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان به تشریح مسایل استان پرداخت و نمایندگان را هرچه بیشتر رسیدگی به مشکلات مردم فرا خواند و از نمایندگان سابق و نامزدهایی که رای نیاورده اند خواست که دست به دست هم دهند و استان را آباد سازند.

در پایان نشست مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه و روحانیون استان همدان به نمایندگان دوره گذشته استان همدان درمجلس شورای اسلامی توسط رییس مجلس شورای اسلامی لوح تقدیر اهدا شد.

**۱۵۳۶**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۶۶۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.