“دروازه خورشید” با اجرای موسیقی گشوده شد

آلبوم موسیقی “دروازه خورشید” تکنوازی “هارمونیکا” با اجرای علی معتمدی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم نشست از این آلبوم موسیقی با حضور علی معتمدی نوازنده “هارمونیکا”(ساز دهنی) و جمعی از خبرنگاران رونمایی شد.

این نوازنده در ابتدای این نشست با اشاره به آغاز فعالیت های موسیقی خود در جمع رسانه ها گفت: من از سن هفت سالگی موسیقی را با ساز پیانو آغاز کردم و رفته رفته در پانزده سالگی پیانو ر را تدریس کردم و رفته رفته کار آهنگسازی را نیز به آن اضافه کردم و علاقه اصلی من در آن مقطع زمانی نواختن ساز پیانو بود.

وی در ادامه با اشاره به چگونگی آموزش ساز”هارمونیکا”(ساز دهنی) گفت: سال چهارم دبیرستان بودم . در آن زمان معدل کارنامه من ۱۹/۷۰ صدم شده بود. در آن زمان مدرسه برای تشویق شاگرد ممتازها را برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس برد در یکی از بازارهای نزدیک به حرم در حال چرخ زدن بودم که یک ساز دهنی اسباب بازی دیدم و جذب و شروع به کار کردن با این ساز شدم.

این نوازنده در ادامه افزود: پس از مدتی جذب این ساز شدم و یک ساز حرفه ای خریدیم و در کمال تعجب علاقه شدیدی به نواختن این ساز کردم و رفته رفته با گوش دادن به آثاری که با این ساز موسیقی نواخته شده است پیشرفت هایی کردم.

معتمدی در ادامه افزود: در یک مقطعی از نوازندگی این ساز تصمیم گرفتم کتابی در زمینه ساز دهنی بنویسم از همین رو کتابی در حوزه موسیقی پاپ با عنوان “آوای ساز دهنی” نوشتم و در ادامه متوجه شدم که کتابی در حوزه قطعات تخصصی تر در این زمینه وجود ندارد به همین دلیل تصمیم گرفتم کتابی که در برگیرنده قطعات تخصصی تر از این ساز است را بنویسم.

وی در ادامه یفزود: در همین زمینه کتاب شوم هم نوشتم که آماده انتشار است و کتاب چهارم را هم در حال اتود زدن هستم. در کنار این کتاب ها یک بورس دواه در آلمان گرفتم که درباره سبک موسیقی کلاسیک است.

نوازنده ساز “هارمونیکا” در ادامه صحبت های خود با اشاره به انتشار آلبوم “دروازه خورشید” گفت: این آلبوم را در ابتدا برای ساز پیانو سه سال پیش نوشته بودم منتها به دلیل اینکه انتشار آلبوم هایی از این دست در ایران مخاطب نداشت تصمیم گرفتم آلبوم “دروازه خورشید” را براساس صدای ساز دهنی بنویسم و به صورت آلبوم درآورم.

معتمدی در ادامه افزود: این آلبوم ۹ سبک آموزشی و اجرایی چون موسیقی پاپ، بلوز،کلاسیک و … را دربرمی گیردتنظیم این قطعات به عهده پویا نیک پوراست.من در کنار این ساز سه ساز دیگر را نیز یادگرفته ام اما هیچ سازی را به اندازه ساز دهنی دوست ندارم و از اینکه این آلبوم منتشر شده است بسیار خوشحالم و امیدوارم روزی از راه برسد که هر ایرانی یک ساز دهنی برای خود داشته باشد.

وی درپایان این نشست در پاسخ به این سئوال که آیا تحصیلات آکادمیک در زمینه موسیقی داشته است گفت: من هنر موسیقی را تجربی یاد گرفته ام و برای رسیدن به خواسته ام نزد اساتیدی چون استاد خرمشاهی کار کرده اما اما از آنجا که معتقدم ۸۰ درصد تلاش و پشتکار نوازنده و تنها بیست درصد آموزش است؛ هیچ کلاسی در آموزش آکادمیک در حوزه موسیقی ندیدم.

لازم به ذکر است این نوازنده ساز “هارمونیکا” در پایان قطعاتی از آلبوم “دروازه خورشید” را برای خبرنگاران با ساز خود اجرا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر


موسیقی ایرانیان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.