دروغی به‌نام “ارتش آزاد” در سوریه

جام جم آنلاین: کارشناس نظامی و راهبردی لبنانی تأکید کرد، در سوریه چیزی تحت عنوان ارتش آزاد و جود ندارد، و این واژه سرپوشی برای فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور است.

“امین حطیط” در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: نسبت کسانی که از خدمت در ارتش سوریه فرار کرده اند، از یک درصد بیشتر نیست؛ و آن چیزی که بعنوان ارتش آزاد در سوریه نامیده می شود، دروغی بیش نیست؛ و این عنوان پوششی برای فعالیت تروریست‌هایی است که هیچ ارتباطی با مردم سوریه ندارند.

وی افزود: شعارهای اصلی مطرح شده ضد نظام سوریه، حاوی مفاهیم تکفیری است؛ مفاهیمی که از زمان تأسیس شدن القاعده توسط دستگاه اطلاعاتی آمریکا، همواره از این گروه به گوش رسیده است.

به گفته این کارشناس نظامی، القاعده در عملیات تروریستی خود، از این سه روش پیروی می کند: انفجارهای انتحاری، حمله به مناطق پرجمعیت برای کشتار هرچه بیشتر مردم، و فتنه انگیزی طایفه ای بین مردم؛ و این همان چیزی است که امروزه در سوریه شاهد روی دادن آن هستیم.

حطیط خاطرنشان کرد: القاعده ضد آمریکا عمل نمی کند؛ و آمریکا تا این لحظه از روند جنگ سوریه رضایت دارد به همین دلیل مانع از گفتگو در این کشور می شود، اما کاخ سفید هنگامی که احساس کند اوضاع از کنترلش خارج شده، برای کنترل بحران به مذاکره تن می دهد.

وی ادامه داد: مخالفان خارج از سوریه فریب خورده اند، و مخالفان داخلی نیز ناکارآمد هستند . ولی همه آنها در یک نقطه شریک هستند و آن ناتوانی برای مذاکره است، موضوعی که آمریکا از آن بسیار بهره برده است.

حطیط تأکید کرد: آمریکا نمی خواهد بحران سوریه حل شود، بلکه به دنبال آن است که ارتش سوریه را که آخرین ارتش عربی ضد رژیم صهیونیستی است نابود کند؛ چرا که دیگر ارتش های عربی را قبلا نابود کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.