دروغ شکوفه می آورد ولی میوه ندارد – اخبار اجتماعی

دروغ در لباس حقیقت با ظاهری آراسته نمایان می شود.

روزی دروغ به حقیقت گفت: میل داری با هم به دریا برویم و در آن شنا کنیم.حقیقت قبول کرد و با هم به ساحلی رفتند ولی همانکه حقیقت لباسش را در آورد دروغ او را پوشید و فرار کرد و از آن روز به وجود دیگر دروغ در لباس حقیقت مردم را فریب می دهد.
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: دروغ به معنی عدم در مطابقت محتوای سخن با واقعیت است ولی دورغگویان برای جلوگیری بیشتر دروغشان را به واقیت نزدیک می کنند، پس چنانچه با اخذ این مطلب به این فرض می دهیم که دروغ سخنانی باطل و نارواست که در ظاهری نسبتأ حقیقی شکل می گیرد که تأثیراتش می تواند خرابی های جبران ناپذیر را در بعد اجتماعی به افراد جامعه وارد کند.
 
عابدی روانشناس در رابطه با آسیب های وارده از جانب دورغ، گفت: روح و روان دروغگو از شروزیان دروغش در امان نیست و او همواره از ناراحتی درونش که حاصل از این سخنان باطل است و رنج می برد که مبادا کسی به هویت اصلی او در دروغهایش پی ببرد.
 
وی در ادامه افزود: به طور کلی دروغگو کم حافظه است و چون حقیقتی پشت دروغش نهفته نیست آن را از یاد می برد و وقتی دروغ، دروغگو کشف می شود به او ضربه ی روحی مهلکی وارد می شود زیرا که نه تنها شخصی به خواسته های خود که با دورغ آنها را پرورانده نمی رسد بلکه نتیجه ای عکس آن را به همراه دارد.
 
پس به همین ترتیب شخص دروغگو روحیه اش سست و در انجام تصمیم گیری برای رسیدن به کامیابی باز می ماند زیرا که آن شخص دروغگو راهی که اندیشید او را به هدف خود برساند دورغ بود که آن راه هم بسته شده است.
 
عابدینی در رابطه با دلایلی برای دروغ افزود: عادت به بیان سخنان نادرست خصیصه ای آموختنی است که به مرور زمان بخشی از ذات انسان ها می شود و اعمال رفتارهای نامطلوب ، جبران حقارت، توجیه رفتار، ترس و اضطراب از عمده ترین دلایلی است که افراد جامعه را به دروغگو می کشاند.
 
وی در رابطه با چگونگی تاثیر دروغ به جسم افراد، توضیح داد: دروغ به علت وارد کردن کلمات اشتباه به مغز و سیستم عصبی در عملکرد فیزیولوژی مغز اختلال به وجود می اورد و موجب افزایش هورمون کورتیزول در بدن می گردد که به تبع ان میزان ترشح هورمون اندورفین را که به سبب حالات خوب و خوش در بدن می شود را کاهش می دهد./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.