درویش‌زاده: مشکل مالی اجازه اعزام تیم ایروبیک به رقابت‌های جهانی را نداد

۲۴اردیبهشت،

Mona Hoobehfekr-10-40.jpg

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: به سبب مشکلات مالی امکان حضور در مسابقه‌های برترین‌های ایروبیک جهان در کلمبیا را نداشتیم.

جعفر درویش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ دلایل شرکت نکردن تیم ملی ایروبیک در رقابت‌های برترین‌های ایروبیک جهان در کلمبیا اظهار کرد: در این رقابت‌ها ۸ تیم برتر جهان حضور دارند. ما به سبب موقعیت اقتصادی که در فدراسیون داریم و به خاطر اعزام‌های سایر تیم‌های ملی نتوانستیم هزینه سنگین این سفر را بپردازیم. برای این اعزام فدراسیون باید ۱۶۰ میلیون تومان هزینه می‌کرد که در شرایط فعلی تامین منابع آن سنگین بود.

وی افزود: ما برنامه‌های همه تیم‌های ملی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است تیم آکروجیم را به مسابقه‌های قهرمانی مردان آسیا در قزاقستان اعزام کنیم. این تیم در بخش دو نفره با اینکه برای اولین بار به مسابقه رسمی برون مرزی اعزام شد به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. ما توانستیم با هزینه ۲۰ میلیون تومانی نتیجه بسیار خوبی را برای اولین بار در تاریخ آکروجیم رقم بزنیم. قطعا اگر مشکلات مالی نداشتیم تیم ایروبیک را نیز به مسابقه‌های برترین‌های جهان می‌فرستادیم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به کسب عنوان هفتمی تیم ملی ایروبیک در مسابقه‌های بلغارستان اظهار کرد: ۸ تیم برتر جهان قرار بود در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند با اینکه سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود اما شرایطی برای تامین منابع مالی نداشتیم شاید اگر در این بازی‌ها حضور پیدا می‌کردیم می‌توانستیم موقعیت‌های بهتری را در این رشته کسب کنیم اما وقتی به جیب‌مان نگاه کردیم، دیدیم که امکانش فراهم نیست.

درویش‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا از آغاز سال از سوی وزارت ورزش و جوانان اعتباری به فدراسیون تزریق شده است تاکید کرد: ما یک نوبت از وزارتخانه پول گرفتیم در حال حاضر مسابقه‌های کشورهای اسلامی به تعویق افتاده اما رقابت‌های ژیمناستیک هنری جهان در بلژیک در مهرماه را پیش رو داریم. دو نوبت اردو در گلستان و اردبیل برگزار کردیم. ژیمناست‌ها بدنسازی مفیدی داشتند. امکانات آموزشی این استان‌ها از نظر مربی اوکراینی راضی کننده بوده و خروجی خوبی داشته است. فعلا تمرین‌های تیم ملی تا پایان امتحانات دانشجویان تعطیل است و ژیمناست‌ها خودشان به تمرین عمومی می‌پردازند. پس از آن هم دوباره دور تازه اردوها آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: فدراسیون علاوه بر توجه به ژیمناستیک هنری در رشته‌های ترامپولین، ایروبیک و آکروجیم خیز برداشته است. در ایروبیک و ترامپولین اخیرا نتایج خوبی کسب کردیم. در رشته آکروجیم هم سرمایه‌گذاری شده سعی کردیم از تمرین‌ها و مهارت‌های کشورهای قدر دنیا الگوبرداری کنیم. خوشبختانه در قزاقستان هم ملی‌پوشان محک خوبی خوردند و توانستیم جایگاه خود را پیدا کنیم. از عملکرد تیم ملی بسیار رضایت داریم چرا که توانستند این موفقیت بزرگ را به دست بیاورند. موفقیت‌های اخیر ژیمناست‌ها در ایروبیک و آکروجیم سبب شده که روسای این کمیته‌ها در فدراسیون جهانی بارها به ایران تبریک بگویند چرا که آن‌ها انتظار نداشتند کشوری که تاکنون در مسابقه‌های رسمی حضور پیدا نمی‌کرده، بیاید و نایب قهرمان شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.