دریافت اطلاعات از شرایط پذیرش دانشگاه ها تنها در سایت وظیفه عمومی

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: اطلاعات دفترچه راهنمای آزمون سازمان سنجش به روز نیست بنابراین مشمولان برای کسب اطلاع از ضوابط و شرایط پذیرش در دانشگاه ها به سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.police.ir مراجعه نمایند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، مشمولان شرکت کننده در آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می بایست برای کسب اطلاع از ضوابط و شرایط پذیرش در دانشگاه ها به سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی www.police.ir مراجعه نمایند و تنها به دفترچه راهنمای سازمان سنجش اکتفا نکنند.
براساس این گزارش، در قانون اصلاحی وظیفه عمومی مصوب ۱۳۹۰ تغییراتی در ضوابط و نحوه ادامه تحصیل مشمولان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صورت گرفته که لازم است کلیه مشمولان شرکت کننده در آزمون سراسری و آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی ، از این ضوابط اطلاع داشته باشند.
این گزارش می افزاید، اطلاعات دفترچه راهنمای آزمون سازمان سنجش در بخش مربوط به ضوابط خدمت وظیفه عمومی مطابق با قوانین سابق وظیفه عمومی بوده لذا برای کسب اطلاع از آخرین مقررات مربوط به وظیفه عمومی حتما به سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه نمایید تا برای پذیرش در دانشگاه و برخورداری از معافیت تحصیلی با مشکل مواجه نشوید.
به عنوان نمونه،در قانون اصلاحی وظیفه عمومی (مصوبه سال ۱۳۹۰) ضوابط مربوط به دانشجویان انصرافی به این نحو می باشد که : دانشجویان در طول تحصیل ( از دیپلم تا دکتری) برای یکبار مجاز به انصراف درسقف مجاز سنوات تحصیلی بوده و می بایست حداکثر تا یکسال بعداز تاریخ انصراف در دانشگاه ، در مقطع جدید آغاز به تحصیل نمایند که در این صورت مدت تحصیل قبلی آنها در مقطع جدید لحاظ نخواهد شد و همچنین می توانند در مقاطع پایین تر نیز آغاز به تحصیل نمایند.
بعنوان مثال : اگر شخصی که دانشجوی مقطع لیسانس (پیوسته)می باشد در صورتیکه در سنوات مجاز از این مقطع انصراف دهد و در مهلت یکساله بعداز انصراف ، در مقطع فوق دیپلم پذیرفته شود ، می تواند از معافیت تحصیلی بهره مند شود ، همچنین مدت تحصیل قبلی وی در مقطع جدید لحاظ نخواهد شد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.