دریافت “حق آب” از کشاورزان خلاف مصوب مجلس نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نماینده مردم گیلان و فومن در خانه ملت با بیان اینکه کشاورزان بالادست به دلیل استفاده از سدها الزام به پرداخت حق آبه می باشند گفت: این مسئله به هیچ وجه خلاف مصوبه مجلس نیست.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، ناصر عاشوری قلعه رودخانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان پایین دست الزام به پرداخت حق آبه می باشند اظهار داشت: کشاورزانی که در پایین دست و آبخور سدهای رسمی کشور می باشند و به هیچ وجه نمی توانند از پرداخت حق آبه معاف شوند و دولت طبق تعرفه های وزارت نیرو حق‌ آبه از آنان دریافت می کند.
وی با اشاره به اینکه این دسته از کشاورزان تضمین تولید دارند گفت: دولت میلیاردها تومان برای احداث این سدها و نگهداری شبکه های پایین دست هزینه کرده است.
از این رو حتی در زمان خشکسالی نیز مزارع این کشاورزان آسیب نمی بیند بنابراین دلیلی ندارد که از پرداخت حق آبه معاف شوند.
عاشوری قلعه رودخانه به کشاورزان بالای کانال اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه برای آبخور این قشر از کشاورزان هزینه ای برداشت نشده است و در زمان خشکسالی نیز، آنها تضمینی برای تولید ندارند، بنابراین نمی توان انتظار دریافت حق آبه از آنان داشت.
نماینده مردم گیلان و فومن با بیان اینکه این مسئله به عدالت نیز نزدیک تر است اظهار داشت: براساس استحضاریه ای که وزارت نیرو تهیه کرد مشخص شد به هیچ عنوان این مسئله خلاف مصوب مجلس نبوده و کشاورزان بالادست به دلیل استفاده از محلی که دولت برای آن هزینه کرده است، الزام به پرداخت حق آبه می باشند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

خریداری بیش از ۱۷۰۰ تن خرمای استعمران از کشاورزان اهوازی
ثبات در “بازار میوه و صیفی جات”
برداشت ۳۵۰۰ تن محصول پسته در سیستان و بلوچستان
بنیاد برکت در توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی زعفران مشارکت می کند
مصرف بهینه آب تامین منافع ملی نسل آینده را به دنبال دارد
برداشت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک برنج در مازندران


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.