دریافت مالکیت طرح بومی ساخت جک آپ حفاری در کشور

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۲:۱۸:۳۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی محقق شد؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران موفق به دریافت مالکیت طرح داخلی ساخت جک آپ حفاری و گواهی طرح پایه جک آپ فونیکس از موسسه آلمانی GL شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اعلام این خبر افزود:هم اکنون در آب های ایران در منطقه خلیج فارس، ۲۰ دستگاه حفاری دریایی جک آپ فعالیت دارند و کمبود حداقل ۱۴ دستگاه در این زمینه محسوس است.
علی طاهری گفت: با توجه به نیاز فوری تامین دکل های حفاری جک آپ در کشور، این شرکت همواره موضوع تامین فوری این دکل ها را در کنار ایجاد زیر ساخت های لازم برای داخلی کردن ساخت دکل در کشور مد نظر قرارداده است.
وی  افزود: با وجود دشواری های موجود در زمینه خرید خارجی، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از پنج سال پیش ایجاد زیرساخت های لازم در زمینه ساخت دکل های حفاری جک آپ را آغاز کرده است.
طاهری با بیان این که این شرکت گواهی نهایی طرح پایه جک آپ فونیکس را دریافت کرد، افزود: بومی سازی طرح ساخت جک آپ در داخل کشور و خارج کردن آن از انحصار شرکت ها و کشور های خاص، امکان رهایی از اجاره دکل های حفاری با نرخ های بالاتر از معمول، امکان درآمد زایی بوسیله اعطای امتیاز طرح پایه جک آپ و در نهایت ایجاد منافع کارآفرینی و اشتغال برای نیروی کار از جمله اهداف کاربرد طرح جک آپ فونیکس P300 است.
شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان مالک یک طرح جک آپ برای نخستین بار در ایران، اعطای امتیاز ساخت به شرکت های داخلی و خارجی که قصد ساخت دکل در داخل و یا خارج از کشور را دارند را دنبال می کند.
بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه دانش فنی طراحی ساخت دکل های حفاری دریایی تنها به چند شرکت دنیا به ویژه شرکت های آمریکایی محدود است، سیاستگذاری برخی از این شرکت ها برای هماهنگی دکل ها از نظر طراحی، موجب شکل گیری دانش فنی و طراحی پایه از سوی چند شرکت بزرگ طراح مانند شرکت F & G، زنتک و هیتاچی ژاپن شد. هم اکنون دانش فنی ساخت دکل حفاری دریایی با مشارکت یک شرکت اماراتی طراحی شده است که در اجرای این مهم یکی از شرکت های داخلی با یک شرکت اماراتی مشارکت دارند. نام این لیسانس فونیکس ۳۰۰ است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۶۲۱۵۹۸۷۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.