درگیری شدید ارتش و عناصر مسلح در سوریه / روسیه : تحریم ها را وتو می کنیم

جمعه ۲۳ تیر – ۱۰:۳۸:۴۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رسانه های بین المللی از درگیری شدید نیروهای ارتش و عناصر مسلح در حمص خبر داده اند.
به گزارش آریا ، درگیری های شدیدی اطراف منطقه “القرابیص” در حمص آغاز شده و نیروهای ارتش در حال تعقیب شماری از عناصر مسلح در این منطقه هستند.
از سوی دیگر ارتش لبنان عملیات استقرار نیرو در مرزهای شمالی خود با سوریه را آغاز کرده است.
هدف از استقرار نیرو مقابله با قاچاق سلاح و مزدوران تروریست به داخل سوریه است.
هفته پیش در جریان درگیری نیروهای ارتش لبنان با گروهی از عناصر مسلح چند خمپاره به داخل اراضی لبنان شلیک شد که درنتیجه آن چند شهروند لبنانی مجروح شدند.
در تحولی دیگر روسیه می‌گوید پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سوریه را وتو خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایگور پانکین، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنج‌شنبه (۲۲ تیر، ۱۲ ژوئیه) گفت: “درباه همه چیز می‌توان مذاکره کرد اما درباره این مساله مذاکره نمی‌کنیم. این خط قرمز است.” وی که پس از نخستین گفت‌وگوهای شورای امنیت سازمان ملل درباره صدور قطعنامه علیه سوریه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، باردیگر تکرار کرد که مسکو مخالف هر گونه مداخله نظامی در سوریه است. گنادی گاتیلف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز صدور قطعنامه برای اعمال تحریم علیه سوریه را امری “ناپذیرفتنی” برای مسکو دانست. وی تصریح کرد، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی غرب غیرمتوازن است زیرا تنها از دولت سوریه می‌خواهد به تعهدات خود پایبند باشد. انگلیس، امریکا، فرانسه و آلمان خواهان تحریم‌های علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هستند. به موجب پیش‌نویس پیشنهادی انگلیس، در صورتی که ارتش سوریه تا ۱۰ روز از مناطق بحران‌زده خارج نشود، تحریم‌هایی علیه این کشور اعمال شود. با این حال، قطعنامه پیشنهادی بر اساس فصل هفت منشور سازمان ملل است که می‌تواند به گزینه نظامی ختم شود. روسیه که به همراه چین تا کنون ۲ قطعنامه ‌سازمان ملل علیه سوریه را رد کرده ،است همواره مخالف اعمال تحریم‌ها علیه دولت دمشق است. شورای امنیت سازمان ملل باید تا ۳۰ تیر (۲۰ ژوئیه) که ماموریت ۹۰ روزه ۳۰۰ ناظر سازمان ملل در سوریه به پایان می‌رسد، قطعنامه‌ای را علیه این کشور تصویب کند. این در حالی است که طرح صلح پیشنهادی کوفی عنان، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در برای حل بحران سوریه با هدف پایان دادن به خشونت‌ها در این کشور ناکام بوده است. روسیه نیز قطعنامه‌ای را پیشنهاد داده است که بر اساس آن، ماموریت ناظران سازمان ملل در سوریه سه ماه دیگر تمدید شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۳۱۰۳۸۴۵۸۹۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.