درگیری خونین در ادلب/چند سرباز ترکیه کشته شدند/اردوغان جلسه اضطراری تشکیل داد

برخی رسانه‌های عربی خبر داده‌اند که در یک حمله هوایی در ادلبِ سوریه، ده‌ها تن از سربازان ترکیه کشته شده‌اند؛ اما ترکیه شکار کشته‌ها را ۹ نفر اعلام کرده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، المیادین به نقل از خبرنگاران خود در سوریه گزارش داد که در این حمله هوایی که در جنوب ادلب رخ داده است، دست‌کم ۳۷ سرباز ترکیه کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از منابع نزدیک به معارضان دولت سوریه مدعی شد که این حمله توسط ارتش سوریه انجام شده است.

در همین حال، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از مقامات این کشور نوشت که بر اثر حمله دولت سوریه به نیروهای ارتش ترکیه در ادلب،  ۹ تن از آنها کشته و شماری از نیروهای ترکیه نیز زخمی شده‌اند.

دقایقی بعد، فرماندار انتاکیه (منطقه‌ای در جنوب ترکیه و در نزدیکی مرز سوریه) به الجزیره گفت که شمار کشته‌شدگان این حمله به ۲۲ نفر افزایش یافته است. این بیشترین آماری است که یک مقام ترک درمورد تلفات حمله اخیر تأیید کرده است.

به گفته برخی مقام‌های ترک، مجروحان از طریق گذرگاه مرزی جلوه‌گوزو به ترکیه منتقل شده‌اند.

المیادین نیز خبر داده که چهار بالگرد ارتش ترکیه برای انتقال مجروحان و اجساد کشته‌شدگان این کشور وارد حریم هوایی سوریه شده است.

در پی این حمله، رجب طیب اردوغان – رئیس‌جمهور ترکیه – جلسه اضطراری شورای امنیت ملی این کشور را برای بررسی مسائل مربوط به سوریه و ادلب برگزار کرده است.

در ادامه تحولات ساعات اخیر در سوریه و ترکیه، آناتولی خبر داد که مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. مقامات وزارت امور خارجه ترکیه و سازمان ناتو هنوز درباره محور این گفت‌وگوی تلفنی اظهارنظری نکرده‌اند.

همچنین المیادین گزارش داده است که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با همتای ترک خود، حمله اخیر در ادلب را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده است. پنتاگون اعلام کرده که واشنگتن در حال مذاکره راهکارهای همکاری با ترکیه و جامعه بین‌المللی است.

همزمان با این تحولات، برخی منابع مدعی شده‌اند که این حملات توسط ارتش روسیه انجام شده است. پیش‌تر رسانه‌های روس اعلام کرده بودند که تعدادی از جنگنده‌های این کشور در منطقه ادلب، توسط نیروهای ترکیه هدف قرار گرفته‌اند. ساعاتی بعد آناتولی این خبر را به نقل از منابع آگاه تکذیب کرد و نوشت: براساس اطلاعات دریافتی از منابع موثق، گزارش‌های رسانه‌های روسیه مبنی بر هدف قرار گرفتن جنگنده‌های این کشور توسط نیروهای ترکیه در ادلب صحت ندارد.

این خبر تکمیل می‌شود…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.