درگیری در شورای عالی مجازی

۳۰اردیبهشت، مرکز ملی فضای مجازی وابسته به شورایعالی فضای مجازی صبح امروز صحنه درگیری و اغتشاش نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات با کارمندان فعلی این مرکز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز چند تن از اشخاص که براساس گفته کارمندان مرکز ملی فضای مجازی، از نیروهای حراست وزارت ارتباطات بودند به همراه بعضی از مسئولان پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، بدون هماهنگی و نابهنگام وارد مرکز ملی فضای مجازی شدند و خواستار پس گیری این پژوهشگاه شدند.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که ورود این اشخاص به مرکز ملی و پژوهشگاه فضای مجازی منجر به درگیری هایی شده است؛ به نحوی که این اشخاص آسانسورهای این مرکز را قفل و ورود و خروج را مسدود کرده و با تخلیه اتاق معاون اداری مالی این مرکز، تلاش کرده اند که جایگاه قبلی خود را پس گیرند.

این در حالی است که براساس گفته شاهدان این درگیری ها، دکتر مهدی اخوان بهابادی – رئیس مرکز ملی و دبیر شورایعالی فضای مجازی در این مرکز حضور نداشته است.

نیروهای پژوهشگاه سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی شده اند که براساس حکم و دستور رئیس جمهور قصد پس گرفتن این پژوهشگاه را از مرکز ملی فضای مجازی دارند.

به گزارش مهر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت ارتباطات، سال قبل و با تشکیل شورایعالی فضای مجازی و مرکز ملی ذیل آن به دستور رئیس جمهور و براساس حکم شورایعالی اداری منحل شد تا مرکز ملی فضای مجازی از ظرفیتها و امکانات این پژوهشگاه در جهت اهداف خود استفاده کند.

این مرکز چند ماه پیش پژوهشگاهی به نام پژوهشگاه فضای مجازی ایجاد کرد تا پروژ هایی که پیش از این در پژوهشگاه ICT تعریف شده بود را پیگیری کند.

با این وجود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان مدعی است که پژوهشگاه ICT به صورت غیرقانونی از این وزارتخانه منفک شده و باید به عنوان بازوی تحقیقاتی این وزارتخانه باید به جایگاه قبلی خود برگردد.
IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.