درگیری وزیر دادگستری و مشاور ارشد اوباما

اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا و دیوید الکسرود، مشاور ارشد اوباما بر سر آوردن اهالی کاخ سفید به وزارت دادگستری درگیری فیزیکی پیدا کرده اند.

به گزارش انتخاب به نقل از دیلی تلگراف نوشت:دنیل کلیدمن، در کتابی به نام “قتل یا اسارت: مبارزه با تروریزم و روح ریاست جمهوری اوباما”  درگیری ها در کاخ سفید را فاش ساخته است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، بر اساس این کتاب، اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا و دیوید الکسرود، مشاور ارشد اوباما بر سر آوردن اهالی کاخ سفید به وزارت دادگستری درگیری فیزیکی پیدا کرده اند.

اریک هولدر که ریاست وزارت دادگستری آمریکا را برعهده دارد، پس از آنکه از سوی مشاور ارشد اوباما متهم به انتقاد علنی از دخالت سیاسی در وزارتخانه اش شد، بسیار خشمگین شد.این دو پس از پایان جلسه کابینه، در مقابل یکدیگر ایستادند.

کلیدمن در این کتاب نوشته است: مواجهه این دو  مقام دولتی درست مثل یک دعوای مدرسه ای بود.

اریک هلودر سپس گفت: حرف های تو مزخرف بود.

الکسرو در پاسخ به اظهارات وزیر دادگستری اوباما گفت: هیچوقت، هیچوفت مرا متهم به دخالت در امور وزارت دادگستری نکن.

مشاور ۵۷ ساله اوباما به هولدر گفت: من “کارل رو” نیستم.

“کارل رو” مشاور ارشد جرج بوش رئیس جمهور امریکا بود که متهم به فشار به وزرات دادگستری در جهت احراج ۷ دادستان فدرال در سال ۲۰۰۶ بود.

والری جارت، مشاور کاخ سفید و دستیار اوباما “الکسرود” و “هولدر” را از یکدیگر جدا کرد  و در میان این دو مقام دولتی ایستاد.

وی سپس خطاب به هولدر و الکسرود گفت: دعوایتان را به بیرون از اینجا ببرید.

بر اساس کتاب “قتل یا اسارت: مبارزه با تروریسم و روح ریاست جمهوری اوباما”، این اختلاف بر سر انتصاب یک مقام سیاسی در وزارتخانه ی هولدر ایجاد شده بود.

کلیدمن همچنین در کتاب خود نوشته است: مدتی کوتاه پس از آغاز ریاست جمهوری اوباما، رئیس جمهور امریکا می دانست که احتمال برکناریش توسط میت رامنی فرماندار سابق ماساچوست وجود دارد.

بر اساس این کتاب، اوباما به معاونانش گفته است:  شما هرگز نمی دانید که رئیس جمهور ۴ سال آینده چه کسی خواهد بود.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.