دریادار تنگسیری خبر داد: نیروی دریایی سپاه به شناورهای اقیانوس پیما مجهز می‌شود

فرمانده نیروی دریایی سپاه از الحاق شناور اقیانوس پیما به این نیرو در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی‌دریایی سپاه(ندسا) شامگاه پنجشنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه «نیروهای دریایی سپاه و ارتش در راستای همدیگر هستند»، خاطرنشان کرد: ما زیر لوای؛فرماندهی کل قوا و زیر چتر دو ستاد عملیاتی و ستادی یعنی ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ع) هستیم.

وی افزود: آنها تقسیم کاری کردند که خلیج فارس در حوزه ماموریتی سپاه است؛ البته ما در دریایی عمان هم دو پایگاه و در شمال کشور هم یک پایگاه و یک دانشگاه داریم. ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) تقسیم کار مشخصی بین دو نیروی دریایی انجام داده اند و امروز از یک هماهنگی و همدلی بسیار خوب بهره مند هستیم.

فرمانده ندسا اظهار کرد: در حوزه اشراف اطلاعاتی، فرماندهی و کنترل و همچنین بازی جنگ و آموزش‌های هوایی هماهنگ هستیم و در حوزه زیر سطحی ما از ارتش استفاده کردیم و در حوزه هواپیماهای بال ثابت نیز برادران ارتش در دانشگاه ما حضور پیدا کردند و آموزش دیدند.

دریادار تنگسیری گفت: ناوگروهای بیگانه از دریای عرب توسط نداجا رصد و در هنگام ورود به خلیج فارس توسط ما رصد می‌شوند. ناوهایی که در منطقه هستند توسط پهپادها شناسایی می‌شوند. کاروانی که  ۲۸ شهریور وارد خلیج فارس شد بعد از آن بود که ده ماه آمریکایی‌ها در خلیج فارس حضور نداشتند؛ ما این شناورها را صدا کردیم و آنهاجواب دادند و هم رصد هوایی و هم رصد سطحی شدند. ناو هواپیمابر تمامی رادارهایش روشن بود و سه فروند بالگرد به پرواز در آورد و یک فروند هم آماده پرواز داشت. ما این شناروها را رصد کردیم و با ما همکاری کردند و در محل ایستایی این‌ها روبروی عسلویه آنها را رصد سطحی کردیم.

وی تاکید کرد: شناورهای آمریکایی همواره برای ما و سایر کشورها مشکل ایجاد می کنند و تا کنون چند مورد تصادم توسط این شناورها رخ داده است؛ یک نفتکش ژاپنی با یک‌ ناو آمریکایی برخورد کرد و یک زیردریایی آمریکا هم با یک شناور دیگر برخورد نمود. همچنین یکی از شناورهای آمریکایی به یک قایق تفریحی حمله کرد که موجب کشته شدن یک هندی شد. اعتقاد ما بر این است این حضور آمریکا خیانتی است که برخی کشورهای منطقه نسبت به فلسطین انجام دادند آمدند.

فرمانده ندسا تصریح کرد: آمریکایی ها نقش به‌سزایی در منطقه ندارند و بود و نبودشان فرقی ندارد؛ وقتی آمریکایی‌ها در خلیج فارس باشند، در دسترس ما هستند و ما کاملاً بر آنها مسلط‌ایم و از این نظر بهتر است که آنها در خلیج‌فارس باشند. منطقه خلیج فارس یک منطقه محدود است و اگر اتفاقی برای یکی از این ناوها بیفتد، مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

دریادار تنگسیری همچنین با تاکید بر اینکه شناورهای ما در منطقه کاملا حرفه ای عمل می کنند، گفت: ما نقاط تیراندازی در خلیج فارس داریم و از قبل هم اعلام می کنیم و آنها(آمریکایی‌ها) نباید در آن منطقه حضور داشته باشند. قایق‌هایی که اخیرا آمریکایی ها را رصد کردند، قایق‌های مردم پایه است که برای بسیج دریایی پیش بینی شده است.

وی دریاره الحاق پهپادهای جدید به ندسا طی روزهای گذشته خاطرنشان کرد: پهپادهایی که روز چهارشنبه به ناوگان نیروی دریایی سپاه الحالق شدند، پهپادهای جنگنده و عمود پرواز هستند که موجب افزایش بسیار زیاد برد عملیاتی ما می‌شود؛ این پهپادها قادر به حمل بمب‌های دقیق زن لیزری هستند و می‌توانند ۱۵۰۰ کیلومتر برد پروازی داشته باشند. با ورود این پهپادها، گروه پنجم پهپادی در منطقه سوم دریایی را راه اندازی می‌کنیم.

فرمانده ندسا ادامه داد: کل خلیج فارس را زیر رصد و چتر شناسایی خودمان داریم؛ به طوری‌که ما و نیروی هوافضا شب و روز در آسمان خلیج فارس پهپاد داریم و به صورت دائم منطقه را رصد می‌کنیم و کاملا در کنترل خودمان داریم.

دریادار تنگسیری گفت: ان‌شاءالله در زمانی بسیار کوتاه در آینده، شناورهای اقیانوس پیما در سازمان ندسا خواهیم داشت. همچنین شناورهایی با سرعت ۹۴ نات و موشک انداز با فورس ۴ خواهیم داشت. شناورهای اقیانوس پیما ۶۵ متری در نیروی دریایی سپاه ساخته می شود که قابلیت حمل بالگرد هم دارد.

وی تاکید کرد: حوزه‌های شناوری، موشکی، رزمی جهادی( تفنگداران)، هوادریا، پهپاد، جنگ الکترونیک و پدافند هوایی موشکی پایه‌های اصلی توان رزم نیروی دریایی سپاه است.

فرمانده ندسا همچنین درباره اقدامات این نیرو در برخورد با قاچاقچیان اظهار کرد: برخورد شدیدی با کشتی های خارجی صید ترال کردیم و با این کار امیدی بین مردم ایجاد شد. در بحث قاچاق نیز ۲۳ کشتی خارجی در توقیف ما است. ما با دانه درشت‌ها برخورد می ‌کنیم و تا کنون ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق توقیف کردیم.

دریادار تنگسیری خاطر نشان کرد: در حوزه کشتی‌های بالگرد بر و پهپادبر امسال شاهد الحاق این شناور به نیروی دریایی سپاه خواهیم بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.