دریافت غرامت از خودروسازان برای تولید معلولیت/ بد سرپرستی ۸۷ درصد از کودکان بهزیستی

به گزارش خبرنگار مهر، دراین هفته به دلیل تعطیلات اوایل هفته شاهد اخبار و رویدادهای کمتری نسبت به هفته های گذشته در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی بودیم که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

بدسرپرستی ۸۷ درصد کودکان بهزیستی

مدیرکل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی از نگهداری ۹ هزار و ۵۰۰ کودک در مراکز تحت پوشش خبر داد وعنوان کرد که والدین ۸۷ درصد این کودکان صلاحیت نگهداری آنان را ندارند.

حمید رضا الوند گفته است که در حال حاضر ۲۱ هزارو ۵۰۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و خدمات دریافت می کنند. همچنین حدود ۱۲ هزار نفر آنها به خانواده های جایگزین سپرده شده اند.

به گفته مدیر کل دفتر کودک و نوجوان سازمان بهزیستی، براساس آخرین آمارهای موجود حدود ۲۵ درصد کودکان تحت پوشش بهزیستی دارای والدین بی صلاحیت و فرزندان طلاق هستند .

 

راه اندازی مراکز ویژه خدمات سرپایی به کودکان کار و خیابان


مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی در این هفته عنوان کرد که به منظور ارائه خدمات سرپایی به کودکان کار و خیابان بزودی مراکزی در سطح شهرها راه اندازی می شود.


حبیب الله مسعودی فرید گفته با توجه به اینکه کودکان کار و خیابان نیاز به مراکزی برای توانمند سازی و ارائه خدمات روزانه دارند به همین دلیل قصدداریم مراکزی خاص آنان راه اندازی کنیم تا بتوانند با مراجعه به این مراکز از خدمات سرپایی بهره مند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه تمرکز این مراکز، کاهش آسیب و بزهکاری کودکان کار و خیابان است ، تاکید کرد که طرح تدوین این مراکز از سوی کارشناسان انجام شده است و تا پایان خرداد ماه نهایی می شود.

 

پرداخت حق پرستاری به بیش از ۴ هزار معلول


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی نیز در هفته جاری عنوان کرد که براساس آمارهای موجود در حال حاضر حق پرستاری ۴ هزار و ۷۰۰ خانواده دارای فرد معلول پرداخت می شود .


یحیی سخنگویی تاکید کرد پرداخت حق پرستاری به خانواده های دارای فرد معلول و یا سرپرست خانوار معلول از جمله اقداماتی است که سازمان بهزیستی انجام می دهد بطوریکه هر ساله اعتباری ویژه نیز برای این موضوع در نظر گرفته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه حق پرستاری ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان است ، افزود در صورت افزایش اعتبارات احتمال دارد که بتوانیم مبلغ بیشتری به خانواده های دارای فرد معلول پرداخت کنیم.


پرداخت مابه التفاوت افزایش مستمری مددجویان بزودی


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین از افزایش مستمری مددجویان در سال جاری خبر داد و گفت مابه التفاوت مستمری مددجویان بزودی به آنان پرداخت می شود.


یحیی سخنگویی در سال جاری بودجه سازمان ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و بر همین اساس مستمری مددجویان نیز اضافه خواهد شد.

 

به گفته وی سعی ما بر این است که مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته افزایش بیشتری داشته باشد.

 

عملی نشدن وعده رئیس جمهور برای انتخاب مشاور در امور معلولان


رئیس جامعه معلولان ایران نیز در هفته جاری عنوان کرد که با گذشت حدود سه سال از وعده رئیس جمهور مبنی بر انتخاب مشاور در امور معلولان، این وعده هنوز عملی نشده است.


علی همت محمود نژاد گفت حدود ۳ سال قبل رئیس جمهور در جمع معلولان وعده داد که از میان معلولان فردی را به عنوان مشاور درامور این افراد انتخاب کند و از دفتر وی نیز با انجمن تماس گرفته شد اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه مدارک ۳ نفر از معلولان توانمند و دارای تحصیلات عالیه به دفتر احمدی نژاد ارسال شده است، تاکید کرد این افراد شرایط لازم برای انتصاب مشاور رئیس جمهور در امور معلولان را دارند .

 

دریافت غرامت از شرکتهای خودروسازی و وزارت راه برای تولید معلولیت


خبر مهمی که در این هفته منتشر شد دریافت غرامت از شرکتهای خودرو سازی و وزارت راه بود که از سوی معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.


سید عبدالله عمادی عنوان کرد براساس آمارهای بدست آمده سالانه تعداد زیادی از افراد در حوادث رانندگی و جاده های کشور یکی از اعضای بدن خود را از دست می دهند و دچار معلولیت می شوند و شرکتهای خودروسازی و وزارت راه و شهرسازی مسئول این کار هستند.

 

به گفته وی، به همین دلیل لازم است شرکتهای خودروسازی، وزارت راه و همچنین دیگر ارگانهایی که فعالیت‌هایشان منجر به بروز معلولیت می‌شوند غرامت پرداخت کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.