دریاچه شهدای خلیج فارس نتیجه استعداد و همت بالای متخصصان ایرانی است

۲۸اردیبهشت،

حسن جواد المنکوش فرماندار شهر کربلا در بازدید از پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس گفت:این پروژه با استعداد ایرانی و همت بالا ساخته شده و نتیجه این همت کاملا مشهود است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  این بازدید با حضور مهندس مرادی شهردار  منطقه، تنی چند از مسئولان منطقه و هیئت ۵ نفره عراقی شامل فرماندار شهر کربلا، معاون شهردار و شهردار منطقه حی الحسین کربلا، معاون شهرسازی کربلا و … در منطقه ۲۲ برگزار شد و طی آن مهمانان از دریاچه شهدای خلیج فارس و آبشار تهران دیدن کردند.
در بازدید از دریاچه ، حسین مرادی شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه این پروژه، پروژه ای کاملا ایرانی است و به دست توانمند مهندسان و متخصصان کشورساخته شده و بیش از ۹۵ درصد از مصالح آن نیز ساخت داخل است، توضیحات کاملی در خصوص نحوه اجرای آن ارائه کرد.
مهمانان منطقه پس از آن در مجموعه تفریحی تفرجی ابشار تهران حاضر شدند و شهردار منطقه ۲۲ در خصوص مشخصات این پروژه نیز توضیحاتی داد.
در پایان این بازدید حسن جواد المنکوش فرماندار شهر کربلا با اعلام خرسندی از حضورش در ایران و بازدید از پروژه های موجود در شهر تهران گفت: «  بار هشتم است که به ایران می آیم اما این اولین دیدار رسمی ام از ایران و تهران است. پس از تهران قرار است به اصفهان، مشهد و شمال هم سفری داشته باشم. »
وی در ادامه افزود: « ایران جزو کشورهای پیشرفته حوزه خلیج فارس است و با وجود تمام سختی هایی که با وجود تحریم متحمل می گردد، باز هم پیشرفتهای فوق العاده و بالایی دارد. ایران به دنبال کسب قدرت نظامی در میان دیگر کشورهای منطقه نیست بلکه در پی ارتقای فرهنگی خود و کشورهای اطراف است. پیشرفتهای ایران سندی برای کل کشورهای حوزه خلیج فارس است و امیدواریم این پیشرفتها شامل کشورهای دیگر بویژه کشور عراق هم بشود. »
فرماندار شهر کربلا در خصوص این سئوال که پروژه های بزرگ موجود در تهران چقدر قابلیت اجرا در کشور عراق و بویژه در کربلا دارد ، خاطر نشان کرد: « هدف حضور ما در ایران، این است که از پروژه هایی که قابلیت اجرا در کربلا بعنوان منطقه زیارتی جهان تشیع دارد ، دیدن و الگو برداری کنیم. » ./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.