دریای شمال، ۲۰۳ شناگر را در خود بلعید

حادثه > داخلی
آخرین روزهای تابستان امسال در حالی سپری می‎‍‌شوند که تنها در سه استان شمالی همجوار با دریای خزر، ۲۰۳ نفر از هموطنانمان به علت غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، از ابتدای تیرماه و شروع فصل تابستان تا ۲۰ شهریور امسال، ۲۰۳ مورد غرق شدگی در سه استان مازندران، گیلان و گلستان ثبت شده است که از این تعداد ۱۸۶ نفر مرد و ۱۷ نفر زن بودند.

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی از مجموع غرق شدگی ها ۱۳۲ نفر (۱۲۳ مرد و ۹ زن) در استان مازندران، ۵۵ نفر (۴۹ مرد و شش زن) در استان گیلان و ۱۶ نفر (۱۴ مرد و دو زن) در استان گلستان بر اثر غرق شدگی جان باخته‌اند.

۳۵ درصد غرق شده‌ها ۲۱ تا ۳۰ ساله‌اند

بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۱۸۱ مورد از ۲۰۳ غرق شدگی سه استان مازندران، گیلان و گلستان در دریا روی داده و ۹ مورد در رودخانه، چهار مورد در استخر، پنج مورد آن مربوط به کانال آب، چهار مورد سد و دریاچه مصنوعی است.

همچنین ۳۵ درصد غرق شدگان این سه استان از ابتدای تابستان، یعنی فاصله زمانی ابتدای تیرماه  تا ۲۰ شهریورماه، ۲۱ تا ۳۰ ساله بوده اند.

تفکیک سنی فوت شدگان ناشی از غرق شده‌ها نشان می دهد که ۱۳ مورد از فوت شدگان ناشی از غرق‌شدگی زیر ۱۰ سال، ۵۵ مورد ۱۱ تا ۲۰ سال، ۷۱ مورد ۲۱ تا ۳۰ سال، ۳۳ مورد ۳۱ تا ۴۰ سال، ۱۹ مورد ۴۱ تا ۵۰ سال، ۹ مورد ۵۱ تا ۶۰ سال و سه مورد ۶۱ تا ۷۰ سال هستند.

مرگ ۶۲ نفر بر اثر غرق شدگی در تعطیلات عید فطر

در تعطیلات عید فطر (در فاصله روزهای ۲۶ تا ۳۱ مرداد امسال )، ۶۲ نفر از هموطنان بر اثر غرق شدگی در سه استان گیلان، مازندران و گلستان جان خود را از دست دادندکه ۱۶ نفر آنان در استان گیلان، ۴۵ نفر در استان مازندران و یک نفر در استان گلستان جان باختند.

شایان ذکر است در سه ماه نخست امسال ۲۷۹ نفر بر اثر غرق شدگی در سراسر کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۲۰۹ نفر مرد و ۷۰ نفر زن بوده اند.

در جدول زیر می‌توانید آمار غرق شدگان را به تفکیک استان‎هایی که در آن غرق شدگی رخ داده است، جنسیت و سن مشاهده کنید:

به تفکیک

تعداد غرق شدگان

استان

مازندران

۱۳۲ نفر

گیلان

۵۵ نفر

گلستان

۱۶ نفر

جنسیت

مرد

۱۸۶ نفر

زن

۱۷نفر

سن

زیر ۱۰ سال

۱۳ نفر

۱۱ تا ۲۰ سال

۵۵ نفر

۲۱ تا ۳۰ سال

۷۱ نفر

۳۱ تا ۴۰ سال

۳۳ نفر

۴۱ تا ۵۰ سال

۱۹ نفر

۵۱ تا ۶۰ سال

۹ نفر

۶۱ تا ۷۰ سال

۳ نفر


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.