“دری” تا مرز سکته پیش رفت/ منتقدان بعد از پایان “کلاه پهلوی” قضاوت کنند

رضا فیاضی،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران:

گاهی برای تفهیم شرایط نقش به نابازیگران “ضیاء الدین دری” تا مرز سکته پیش می رفت.

رضا فیاضی، بازیگر نقش “حکمت” درمجموعه “کلاه پهلوی” با اشاره به نقش خود  در گفتگو با خبرنگارحوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: چند سال پیش “ضیاء الدین دری” را در جشنواره تولیدات سیما دیدم و ایشان به دلیل مناسب بودن چهره من با نقشی که در ذهن خود داشتند مرا برای بازی به  جای “حکمت” پذیرفتند.
وی افزود: کتابهای بسیاری را درباره شخصیت “حکمت” و نقش آن در تاریخ مطالعه کردم و این شخصیت جزء اولین گروه متجددی بود که برای تحقیق به خارج از کشور رفتند.
فیاضی با اشاره به تلاش و مطالعه “ضیاء الدین دری” تصریح کرد: کارگردان این مجموعه فردی بسیار دقیق و پژوهشگر خوبی است و در خصوص همه شخصیت ها از اطلاع کافی برخودار بود.
بازیگر نقش ” حکمت” با بیان این مطلب که گاهی “ضیا الدین دری” تا مرکز سکته می رفت، اظهار داشت: “ضیاء الدین دری” با هنرمندان حرفه‌ای مشکلی نداشت ولی  گاهی با کمک پیشکسوتان برای درک یک نقش برای نابازیگران تا مرکز سکته پیش می رفت.
فیاضی با بیان این مطلب که “حکمت” نقش پررنگی در تاریخ داشته، افزود: “فرخ” توسط من، فرماندار شهر “سامان” می شود و با سفارش “تقی زاده” از فرانسه به نزد من خواهد آمد.
وی با اشاره به نقدهای نوشته شده درباره “کلاه پهلوی”، گفت: توصیه می کنم که این مجموعه را تا پایان تماشا کرده و بعد نوشتن نقدهای خود را آغاز کنند.
این پیشکسوت عرصه بازیگری ادامه داد: کارگردان این اثر زحمت زیادی در این خصوص متن و نگار آن، دکور و دیگر بخشهای “کلاه پهلوی” کشیدند و معتقدم این مجموعه ارزشی تماشا و جذب مخاطب را دارد.
گفتنی است؛ “رضا فیاضی” در مجموعه معماری شاه، به کارگردانی “محمد رضا ورزی” ایفاگر نقش “فردوست” خواهد بود./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.