در ˝طبقه حساس˝ روابط انسانی مد نظر من بود

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در نشست خبری ˝طبقه حساس˝ عنوان شد:

در سانس سوم از آخرین روز جشنواره فیلم فجر نشست خبری این فیلم با حضور عوامل این فیلم در سالن سعدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگارسینمایی هنرآنلاین؛ نشست خبری فیلم سینمایی طبقه حساس با حضور عوامل این اثر سینمایی در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای نشست کمال تبریزی گفت: جان مایه اصلی فیلم طبقه حساس یک فرهنگ غلطی است که وارد اعتقادات ما شده و جزیی از رفتار ما است. نسبت به داشته هایمان ناشکر و بی تفاوت و بی انگیزه ایم و وقتی داشته هایمان را از دست می دهیم تازه متوجه فقدان آن می شویم. طرح اصلی مورد نظر من برای ساخت فیلم طبقه حساس این بود که در نهایت فیلمنامه آن از سوی پیمان قاسم خانی به رشته تحریر درآمد. این حس با حضور عطاران و پانته آ بهرام در فیلم طبقه حساس شکل گرفت. در این فیلم بیشتر از دست رفتن روابط انسانی مورد نظر بود نه اموال دنیوی.

وی دربارهٔ انتخاب بازیگران این فیلم نیز گفت: رضا عطاران انسان نازنینی است چراکه وی اخلاق خوبی سرصحنه دارد و هرکدام از همکاران ما یک بار با این بازیگر کار کنند متوجه این تفاوت می شوند و وی غرور کاذبی را که بعضی بازیگران دارند به هیچ عنوان ندارد.

کارگردان فیلم طبقه حساس گفت: شوخی ها در فیلمنامه بوده و معتقدم شوخی های انجام شده در این اثر مناسب است. عمده شوخی های فیلم در فیلمنامه بوده است و شاید بعضی دیالوگ ها و شوخی ها در سر صحنه به اثر اضافه شده باشد.
در ادامخ نشست تبریزی دربارهٔ فیلم گفت: فیلم در مسیری قرار دارد که شخصیت اصلی (رضاعطاران) را به جایی برساند که برای همسر متوفی اش دلتنگ شود.

پیمان قاسم خانی نویسنده این اثر سینمایی نیز گفت: طرح فیلم طبقه حساس برای نگارش نهایی بدست من رسید. ایده اول جزییاتی نداشت و داستان دربارهٔ مردی بود که اشتباهی روی قبر یک زن دفن می گردد. در همان ابتدا عاشق طرح شدم و در نهایت این فیلم نگارش شد.

وی دربارهٔ بازی در این اثر سینمایی افزود: به عنوان جنازه بسیار گروه را اذیت کردم و دشواری هایی در این راه وجود داشت.
این نویسنده سینما دربارهٔ ممیزی فیلمنامه تاکید کرد: ایراداتی به فیلمنامه گرفته شد از اینرو فیلمنامه چندبار بازنویسی شد اما چارچوب دست نخورد. عمده تغییرات ممیزی این بود که در فیلم جنازه متوفی زن بالا قرار گیرد و متوفی مرد پایین که این موضوع را نپذیرفتیم و در نهایت تغییری در این بخش فیلمنامه ایجاد نشد.

قاسم خانی ادامه داد: طبقه حساس را در کنار دیگر فیلم های طنزی که نوشته ام نمی گذارم.

در ادامه نشست جواد نوروزبیگی تهیه کننده این فیلم گفت: طبقه حساس شرایط خوبی برای اکران دارد زیرا شاخص های یک اثر مناسب برای نمایش عمومی از جمله کارگردان و بازیگر و عوامل حرفه ای را دارد.

حبیب رضایی نیز افزود: فیلمنامه طبقه حساس توقیف شده بود و این اثر برای اولین بار سال ۸۸ به مدیریت سینمایی وقت ارائه شده بود اما در نهایت این فیلمنامه بایگانی شده بود. وقتی فیلمنامه مجددا به پروسه ساخت رسید به رضا عطاران رسیدیم و معتقدم این اثر بدون عطاران غیرقابل تصور است.

رضایی یاد آور شد: پیشتر با پرویز پرستویی برای بازی در این نقش صحبت شده بود.

بازیگردان فیلم سینمایی طبقه حساس توضیح داد: متاسفانه به سبب جابجایی برنامه اکران فیلم، از حضور بعضی دوستان در این نشست محروم شدیم. امروز که محصول را می بینم بر اساس سواد بازیگری ام، بازی های بسیار یکدست و خوبی در فیلم دیدیم و همه بازی ها در خدمت فیلم است.

رضایی گفت: عطاران در این اثر فوق العاده درخشان است و دیگر دوستان نیز بازی های خوبی را در این اثر ارائه کردند.

رضا عطاران نیز توضیح داد: از لطف کمال تبریزی ممنونم البته وی مرا درست شناخته است. برای آغاز هرکاری که می روم انرژی ثابتی دارم و ادامه این انرژی به آدم های همکارم در فیلمبرداری یک اثر سینمایی بستگی دارد.
وی ادامه داد: من انگیزه کار اولی را در کمال تبریزی دیدم و در همه بخش ها از جمله طراحی صحنه نیز حضور داشتند.
آزاده صمدی از بازیگران این اثر نیز افزود: حضور در طبقه حساس تجربه بسیار خوبی بود. وقتی حبیب رضایی جایی به عنوان بازیگردان حضور دارد حرف و حدیثی باقی نمی ماند.

سوگل قلاتیان نیز به یکدستی بازی های بازیگران در فیلم طبقه حساس اشاره کرد.

هوتن شکیبا از دیگر بازیگران این اثر نیز توضیح داد که بازی در فیلم طبقه حساس لذت بخش بود. حبیب رضایی به بازیگران بسیار کمک کرد.

پیمان یزدانیان سازنده موسیقی این فیلم نیز گفت: کارگردان فیلم به من گفت که دوست دارد موسیقی بر اساس لایه های عمیق فیلم باشد و تنهایی شخصیت اول فیلم و دورنی شدن حس فیلم در موسیقی دیده شود.
بهنام خاکسار مسوول جلوه های بصری فیلم نیز توضیح داد: بر اساس فیلمنامه طراحی جلوه های بصری فیلم، مرحله به مرحله انجام شد و در این راه از نرم افزارهای سه بعدی استفاده کردیم.

حاشیه ها :

رضا عطاران و پیمان قاسم خانی هنگام برگزاری نشست با یکدیگر شوخی می کردند.

رضا عطاران در پاسخ به سوالی که او برای خنداندن مخاطبان حاضر است هر کاری کند گفت: روزی به منتقدی به من گفت که عطاران برای خنداندن مخاطبان حاضر است شلوارش هم را در بیارد و امروز به این مساله رسیده ام.

نشست این فیلم نسبت به سایر نشست های خبری شلوغ تر بود.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/۵۵
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.