در استفاده از ضد آفتاب خسیس نباشید

فروردین ۱۴۰۳

در هنگام استفاده از ضد آفتاب خسیس نباشید و آن را به مقدار کافی بمالید تا تمام سطح پوست را بگیرد.

یعقوب قدسیان، معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران افزود: عامل اصلی چین و چروک پوست و ایجاد کک و مک بر روی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراء بنفش است.

وی گفت: هر فردی با هر نوع پوست و با هر نوع ژنتیکی اگر بلد باشد که در برابر آفتاب چطور از پوشش مراقبت کند پوست سالم تر و شفاف تری خواهد داشت و مسلماً آثار پیری هم دیرتر روی پوستش ظاهر خواهد شد با وجود تأثیر ثابت شده آفتاب در ایجاد سرطان پوست، حتی اگر به فکر جوان ماندن هم نیستیم باید مراقب پوستمان باشیم.

وی تصریح کرد: برای حداکثر استفاده از ضد آفتاب ها باید نیم ساعت قبل از خارج شدن از منزل آن را به میزان کافی روی پوست خودمان بمالیم چون در حدود نیم ساعت طول می کشد تا ضد آفتاب جذب پوست شده و اثرش آغاز شود و تقریباً هر دو ساعت یک بار تجدیدش کنیم و حتی در روزهای ابری هم ضد آفتاب بزنیم چون پرتوهای فرابنفش خورشید که به پوست ما آسیب می زنند به راحتی به راحتی از ابرهاعبور می کند.

وی اذعان داشت: نکته دیگر اینکه همیشه ضد آفتاب باید بعد از همه آرایش ها استفاده شود چون در غیر این صورت مواد آرایشی که بر پایه آب یا چربی باشند، می توانند سبب بی اثر شدن ضد آفتاب شوند، هنگام استفاده از ضد آفتاب باید به بینی، گوش و اطراف آن توجه خاصی داشته.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید در باره ضد آفتاب ها دانست، این است که آن ها هم ممکن است برای بعضی ها حساسیت زا باشند پس مثل هر وسیله آرایشی دیگری، پیش از خرید و استفاده از آن ابتدا مقداری از محصول را روی بازویمان بمالید و ۲۴ ساعت صبر کنید و ببینید بدنتان ساسیتی نشان می دهد یا نه اگر اتفاقی نیفتاد، می توانید آن را روی صورتتان بمالید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.