در اسلوالبارد نروژ چه اتفاقی می‌افتد؟ + تصاویر

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

در جزیره دور افتاده اسپیتس برگ که ۱۳۰۰ کیلومتر از قطب شمال فاصله دارد، در ۱۲۰ متری داخل زمین، محلی ساخته شده که در آن از بذر گیاهان محافظت می‌شود.

به گزارش تفسیری سرویس سیاسیممتازنیوز، کشور پادشاهی نروژ در پروژه‌ای بلندپروازانه iبه نام “بانک بذر روز رستاخیز” سرمایه گذاری کرده است. در این پروژه که در آن کشورها و موسسات زیادی شرکت دارند، بذر گیاهان مختلف از سرتاسر دنیا جمع آوری شده و در محلی مخصوص در منطقه اسوالبارد Svalbard نگه‌داری می‌شوند.

ساختار کلی ساختمان بانک رستاخیز

در جزیره دور افتاده اسپیتس برگ که ۱۳۰۰ کیلومتر از قطب شمال فاصله دارد، در ۱۲۰ متری داخل زمین، محلی ساخته شده که در آن از بذر گیاهان محافظت می‌شود. در این سازه غار مانند، دیواره‌های ۴ جداره‌ای تعبیه شده و بذر گیاهان در دمای منفی ۱۸ درجه سانتی گراد و در قفسه‌های آهنی فاقد رطوبت نگهداری می‌شوند. iبه سبب عدم وجود اکسیژن در این ساختمان، بذرها فعالیت متابولیکی داشته و خیلی دیر از بین میروند.

 

ماهیت اصلی پروژه بانک روز رستاخیز

در این طرح، دانشمندان متخصص در جزیره‌ای دور افتاده در کشور نروژ iبه نام اسوالبار گرد هم آمدند تا مجموعه‌ای از بذرهای همهی گیاهان موجود در جهان را جمع‌آوری نمایند. iبه نقل از مدیران این پروژه، هدف اصلی از جمع آوری بذرها، حفظ تنوع گیاهان در آینده است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که در آینده چه اتفاق خاصی خواهد افتاد؟ آیا تحولی عجیب و ناشناخته در نژاد گیاهان رخ خواهد داد؟

 اصلاح ژنتیکی و نابودی گیاهان
 در فرآیند اصلاح ژنتیکی، دانشمندان در ژنوتیپ و دی ان ای گیاهان دستکاری کرده و آن را iبه دلخواه خود تغییر می‌دهند. در سالیان اخیر اصلاح ژنتیکی برای مصارف شخصی iبه کار رفته و در جهت کسب منافع تغییر جهت داده است. اکثر موسسات بزرگ در دنیا، مثل راکفلر، iبه منظور کسب منافع مالی گسترده و iبه زیر سلطه بردن کشورهای فقیر، از اصلاح ژنتیکی سواستفاده نموده و با استخدام دانشمندان متخصص در این زمینه فرایند اصلاح DNA گیاهان را iبه نفع خود تغییر می‌دهند. پروژه‌های اصلاح ژنتیکی برای استعمار کشورهای جهان سوم طراحی شده و با توجه iبه نفوذ گسترده در سراسر دنیا سبب iبه وجود آمدن وضعیتی بغرنج در آینده جهان می‌شوند.

سرمایه‌گزاران اصلی پروژه جزیره اسوالبارد

نگاهی اجمالی iبه سرمایه گذاران اصلی این پروژه نشان می‌دهد که چه اهداف شومی در پس پرده اجرای آن قرار دارد: شرکت مونسانتو که باشگاه خبرنگاران پیش از این گزارش تفسیری مفصلی درباره آن منتشر کرد، دولت پادشاهی نروژ، موسسه راکفلر، موسسه سینگنتا، بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس. این سرمایه گذاران، نام “بانک بذر روز رستاخیز” را برای پروژه خود انتخاب کرده‌اند.

بررسی سابقه سرمایه گذاران بانک روز رستاخیز

شرکت مونسانتو که بزرگ‌ترین شرکت غذایی در دنیاست، با دستکاری‌های ژنتیکی گسترده در مواد غذایی سبب شیوع بیماری‌های خطرناکی و کشنده‌ای در بین مردم جهان شده و رسوایی‌های گسترده‌ای را نیز پشت سر گذاشته است. پادشاه نروژ که از عناصر فرقه فراماسونری است، iبه منظور کمک iبه این فرقه برای پیشبرد اهداف خود، کمک‌های مالی فراوانی را iبه پروژه نموده و حتی محل تاسیس بانک بذر را نیز iبه سرمایه گذاران هدیه نموده است.

موسسه راکفلر بنیان گذار پروژه CGIAR است، پروژه‌ای که از دهه ۱۹۳۰ iبه بعد iبه دنبال اصلاحات ژنتیکی فراوان در گیاهان بوده و بدین طریق و با صرف هزینه‌های فراوان و جذب موسساتی بزرگ در جهان چون بانک جهانی و FAO، توانسته قدرتی عظیم در خریدو فروش محصولات کشاورزی بدست آورد. این موسسه در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین کارتل‌های غذایی در جهان است. بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، سرمایه‌گذاری عظیمی در این بانک انجام داده که سبب تعجب بسیاری از مردم جهان شده است. سرمایه گذاری موسساتی چون راکفلر و مونسانتو در این پروژه توجیه‌پذیر است ولی چگونه می‌توان حضور یک بنیاد خیریه را در این پروژه توضیح داد.

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس: گرگی در لباس میش

از اوایل دهه ۱۹۵۰ iبه بعد، طرحی توسط سردمداران و ابر قدرت‌های جهان مطرح گردید که هدفش اصلاح ژنتیکی و کاهش جمعیت جهان بود. شرکت‌های یهودی و در راس آنها فرقه فراماسونری که در لایه‌های مختلف دولت‌های قدرتمند جهان ریشه دوانیده‌اند، اعلام کردند که جمعیت جهان رو iبه انفجار بوده و باید آن را کنترل کرد، بنابراین iبه یک پاک‌سازی نژادی و در راس آن بقای نژاد یهود روی آوردند. بیل گیتس پس از تشکیل بنیاد خیریه‌اش iبه صراحت اعلام کرد که iبه اصلاح ژنتیکی اعتقاد داشته و جمعیت جهان بیش از حد ظرفیت کره زمین است.

بنابراین در پروژه‌هایی چون تولید واکسن‌ها و مواد غذایی اصلاح شده سرمایه گذاری نمود. تحقیقات انجام گرفته بر روی این پروژه‌ها خبر از فجایعی عظیم در سطح جهان دادند. واکسن‌هایی که با عنوان داروهای پیشگیری iبه اشخاص تزریق می‌شدند در واقع موادی عقیم کننده بودند که iبه تدریج سبب نازا شدن اشخاص میگردیدند. مواد غذایی اصلاح شده هم فاقد ارزش غذایی کافی بوده و تنها سبب وابستگی بیشتر کشورهای فقیر iبه ابر قدرت‌ها می شدند. بیل‌گیتس با علم iبه این موارد، در پروژه‌ای چون بانک بذر روز رستاخیز سرمایه گذاری نمود، چون هدف اصلی این پروژه هم چیزی جز iبه استعمار کشیدن مردم فقیر جهان نخواهد بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.