در اعزام متهمان به بازداشتگاه تخلفی نکرده‌ام

۰۹اردیبهشت،

قاضی “ع ‌- ح” هنگام ورود به دادگاه کیفری استان تهران برای حضور در چهارمین جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که آیا شهود شما را، دادگاه احضار کرده‌ است؟ اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که مطلعینی که از سوی شما معرفی شده‌اند، چند نفر می باشند؟ گفت: نمی‌دانم، آقای روح‌الامینی معرفی کرده‌اند. این اشخاص اگر از متهمان کهریزک باشند، حق شهادت ندارند.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر این‌که آیا صدور دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه بدون موافقت دادستان، تخلف قضایی نیست؟ گفت: خیر، این امر نیاز به موافقت نداشته است. اعزام متهمان به بازداشتگاه یک دستور اداری است که قاضی می‌تواند خود آن را صادر کند.

این قاضی متهم در پرونده کهریزک در پاسخ به این سوال که با توجه به دادیار بودن در هنگام صدور دستور اعزام متهمان، نیازی به موافقت دادستانی با این دستور نبوده است، پاسخ منفی داد و تاکید کرد: این دستور اداری است و قاضی می‌تواند مستقلا آن را صادر کند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه گفته می‌شود قاضی مرتضوی شهودی را به دادگاه معرفی کرده‌اند، گفت: من از این قضیه بی‌اطلاع‌ام.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.