در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران چه گذشت؟

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت – ۱۲:۴۲:۲۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- امسال قرار است که در نمایشگاه از مسوولان بیست و چهار دوره قبلی تقدیر به عمل بیاید، وزیر فرهنگ و ارشاد این نکته را از شاخصه‌های مهم نمایشگاه امسال دانست.
به گزارش آریا،بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران عصر امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با حضور محمود احمدی‌نژاد، محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهمن دری معاون فرهنگی ارشاد در مصلای تهران افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این مراسم وزیر ارشاد مانند سال گذشته درباره ساختن محل دایمی نمایشگاه کتاب سخن گفت و از رییس جمهور خواست تا دستور کلنگ زدن مکانی که برای نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده را صادر کند. چرا که عقل سلیم و عدل حکم می‌کند که مکانی دایمی برای نمایشگاه داشته باشیم.
حسینی در این مراسم شعری در باب کتاب و نمایشگاه کتاب خواند و اظهار امیدواری کرد که با بهر‌ه‌گیری از تجربه۲۴دوره قبلی نمایشگاه شاهد رونق بیشتری در نمایشگاه امسال باشیم.
او با اشاره به تعداد میلیونی بازدید کنندگان از نمایشگاه کتاب متذکر شد که در کمتر جایی از دنیا شاهدیم که جمعیت پنج میلیونی از یک نمایشگاه کتاب دیدن کنند.
امسال قرار است که در نمایشگاه از مسوولان بیست و چهار دوره قبلی تقدیر به عمل بیاید، وزیر فرهنگ و ارشاد این نکته را از شاخصه‌های مهم نمایشگاه امسال دانست.
او همچنین خبر داد که در بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال ناشرانی که حضور می‌یابند از ارز مرجع بانک مرکزی استفاده می‌کنند که امیدواریم با این کار شاهد افزایش قیمت کتاب نباشیم.
او با تقدیر از رییس جمهوری به خاطر تصویب معافیت مالیاتی ناشران متذکر شد که طرح این معافیت بعد از مدت‌ها بلاخره نهایی شد.
محمود احمدی نژاد نیز در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره اهمیت کتاب و نقش آن در رندگی انسان سخن گفت.
بهمن دری معاون فرهنگی وزارت ارشاد نیز با اشاره به آمار ناشران شرکت کننده در نمایشگاه توضیح داد که به طور کلی چهار هزار ناشر از ایران و خارج از کشور در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند و ۴۰۰ هزار کتاب در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کنند.
او با اشاره به سالن ویژه‌ای به نام بیداری اسلامی یکی دیگر از سالن‌های نمایشگاه امسال را سالن ربع قرن جهاد اقتصادی ذکر کرد.
او یادآور شد یکی از انتقادهایی که به نمایشگاه می‌شود، این است که نمایشگاه کتاب یک فروشگاه است، از این رو امسال سالنی به نام یاس را در نظر گرفته‌ایم که به نمایش کتاب اختصاص دارد.
رئیس جمهور همچنین بعد از شرکت در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از برخی ازغرفه‌های نمایشگاه بازدیدکرد.
منبع:آفتاب

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۲۱۲۴۲۲۰۳۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.