در اقدامی خودسرانه، نان سه نرخی شد

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آبان/ – ۱۲:۵۱ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

خبرگزاری : در حالی که طی ماه‌های اخیر زمزمه افزایش رسمی قیمت نان شنیده می‌شود، برخی نانوایی‌ها خودسرانه قیمت این کالای اساسی را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، افزایش واردات گندم در کنار افزایش تولید داخلی آن بهانه کمبود آرد را از دست نانوایان گرفته‌است، اما آنها راه و روش جدیدی برای افزایش قیمت نان پیدا کرده‌اند.

بیش از دو سال از آخرین افزایش رسمی قیمت نان می‌گذرد و گفته شده دولت قصد ندارد فعلا به قیمت این کالا دست بزند. گرچه مدتی پیش معاون وزیر صنعت،‌معدن و تجارت از مطالعه برای واقعی کردن قیمت نان خبر داده بود، اما سخنگوی دولت به سرعت این خبر را تکذیب کرد. با این حال نانوایان خود دست به کار شده و قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

در حال حاضر برخی نان‌های سنتی با سه نرخ عرضه می‌شود. پایین‌ترین نرخ که همان قیمت مصوب دولتی است، مربوط به نان ساده است. نانی که کمی کنجد به همراه دارد با قیمت کمی بالاتر عرضه می‌شود و نان‌ها پرکنجد با قیمت حدودا دو برابر نرخ مصوب به مشتریان فروخته می‌شود. 

در حال حاضر حداقل قیمت نان بربری ۵۰۰ تومان و حداکثر آن ۱۰۰۰ تومان است. این در حالی است که برخی نانوایان، عمده‌ی فروش خود را بر نان‌های گران قیمت متمرکز کرده‌اند. 

خبرنگار آنا در تماس با سامانه ۱۲۴ مربوط به شکایت از گران‌فروشی تماس گرفت و علت افزایش قیمت نان را جویا شد، اما پاسخگوی این سامانه هر گونه افزایش قیمت را تکذیب و اعلام کرد که با متخلفان برخورد خواهد شد. با این حال همچنین نانوایی‌های سنگکی و بربری که امکان استفاده از کنجد را دارند، قیمت‌های بیش از نرخ مصوب را به مشتریان اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.