در این خانه ها هر کسی برای خودش زندگی می کنند

۰۹ام بهمن ،

وقتی اختلاف در خانواده ای بیداد می کند و همسران به دلایل مختلف نمی توانند از هم جدا شوند اعضای آن غریبه می شوند وانزوا جان می گیرد.

ممتازنیوز: گاهی اوقات در زندگی و در میان زوجین حتی کور سوی عشقی یافت نمی شود برای ادامه یافتن جریان یک اشتراک در زیر یک سقف و این تنها بخشی از مسائلی است که زوجین را وادار خواهد نمود تا یکدیگر را تحمل کنند و به ظاهر در کنار هم به روزمرگی ادامه دهند و در واقع در این گونه از خانه ها با این حاکمیت ارتباط، هر کس برای خودش زندگی می کند. تازمانی که فرصتی از راه رسیده و زندگی مشترک زیر یک سقف را با به پایان رساندن رابطه های عاطفی، گفتاری و روحی میان زوجین، خاتمه دهند.

کاظم باز افکن رونشناس و محقق در امور تربیتی خانواده در این خصوص گفت: وقتی اختلافات در یک خانواده بالا می گیرد و مسائل و مشکلاتی از جمله وجود کودکان سد راه جدائی همسران شده و ارتباط های روحی عاطفی، کلامی قطع می گردد هر یک از اعضا برای خودش منزوی گونه و بی هدف زندگی می کند.

وی در ادامه با اشاره به جمله ای که برخی از زوجین به کار می برند که گفته می شود زندگی می کنیم که کرده باشیم افزود: وقتی دلیلی جز اجبار برای ادامه یک زندگی یافت نمی شود، وقتی نور عشق خاموش شده است و همسران حرفی برای گرفتن ندارند یا در صورت داشتن آغاز آن بعد از یک زمان بسیار کوتاه به خشونت کلامی، بلند کردن صدا و پرخاش یا بددهنی سوق پیدا می کند، وقتی تمام تعلقات رنگشان دیگر دلپذیر نیست ان وقت است که شاهد عینی و شنیداری جمله ای می شویم که می گوید زندگی می کنیم که کرده باشیم.

همچنین باز افکن در ادامه خاطرنشان کرد: خانه ای که ساکنین آن مهر و عاطفه و عشق را تجربه نمی کنند عملا سبب ایجاد فضایی می شود که در آن حس امنیت و آرامش حاکم نیست و اعضای آن تمایلات و خواسته های خود را در بیرون از خانه و دوستانشان جستجو خواهند کرد و بیشتر در معرض افسردگی و معضلات اجتماعی، روزگار سپری می کنند.

 باشگاه خبرنگاران 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.