در باره اجلاس شانزدهم

جام جم آنلاین: تهران این روزها خود را برای برگزاری هرچه بهتر اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد آماده می‌کند و مقامات و مسئولان کشورمان، آخرین هماهنگی‌ها را برای برگزاری این رویداد مهم انجام می‌دهند.

اسماعیل کوثری نماینده تهران و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر این عقیده است که برپایی اجلاس غیرمتعهدها در تهران باعث می‌شود سوءبرداشت‌هایی که توسط استکبار در ذهن برخی کشورها علیه ما صورت گرفته است، تغییر کند.

برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران از چه ابعادی برای کشور ما مهم است؟

جنبش غیرمتعهدها شامل ۱۲۰ کشور است و حضور سران آنها با هیات‌های همراه در ایران باعث می‌شود ذهنیتی که توسط استکبار برای برخی کشورها در خصوص ما ایجاد شده از بین برود و مقامات بلندپایه با پیشرفت‌ها و روند
رو به رشد جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند. این اقدام باعث خنثی شدن جنگ روانی خواهد شد که آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی علیه ایران راه انداخته‌اند. قطعا در این اجلاس ایران براحتی می‌تواند نظراتش را به ملت‌های مختلف بازگو کند.

ریاست ایران بر شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها چه‌تاثیری بر کشور دارد؟

حضور این تعداد کشور در ایران، زمینه همکاری‌های متنوع و گسترده‌ای را با جمهوری اسلامی فراهم می‌کند و باعث خواهد شد ساختار سازمان ملل متحد که مدت‌هاست تحت نفوذ آمریکا و تعداد خاصی از کشورهاست، مورد بحث قرار گیرد. کشورهای غیرمتعهد اگر با یکدیگر یکپارچه شوند، مهم‌ترین بحث آنها کارایی سازمان ملل خواهد بود و می‌توانند در این زمینه منشأ اثر باشند.

آیا اجلاس شانزدهم می‌تواند بر تحولات منطقه از جمله سوریه نیز تاثیرگذار باشد؟

به اعتقاد من موضوع سوریه باید در این اجلاس مطرح شود قطعا اکثر کشورهای عضو با نیت حل بحران سوریه در این کنفرانس حضور پیدا خواهند کرد. از آنجا که اعضای اجلاس، کشورهایی هستند که به غرب و شرق وابستگی ندارند، لذا با تعهد به دلایل تشکیل این کنفرانس، خواهند توانست بحران سوریه را مدیریت کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.