در برابر خوان تازه‌ای که حوزه هنری پیش پای فیلم‌ها گذاشته است / بیانیه مشترک سازندگان شش فیلم مشکل دار از نظر حوزه: سینمای اجتماعی بخش خصوصی را می‌کشید! / برای نخستین بار هر دو طیف تهیه‌کنندگان حضور دارند

دوشنبه, ۲۷ شهریور ساعت ۱۲:۳۷ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۱

+ ۸

کافه سینما- در حالی که بعد از توافق حوزه هنری و وزارت ارشاد قرار شد لیست فیلم تحریمی حوزه به طور محرمانه به وزارت ارشاد اعلام شود، اکنون با اعتراض سازندگان فیلم‌های مشکل دار از نظر حوزه هنری، فهرست فیلم‌های مشکل‌دار هم منتشر شده است. سازندگان شش فیلم مشکل دار حوزه در بیانیه ای که نسخه ای از آن برای کافه سینما ارسال شده نسبت به ممنوعیت نمایش فیلم هایشان اعتراض کرده اند. به گزارش کافه سینما، نکته جالب در این بیانیه حضور هر دو طیف تهیه کنندگان در کنار هم  در اعتراض به رفتار های حوزه است. غلامرضا موسوی از شورایعالی تهیه کنندگان و مرتضی شایسته و سید جمال ساداتیان از اتحادیه تهیه کنندگان . متن این بیانیه بدین شرح است:

به نام خدا

در شرایطی که سینمای ایران بیش از پیش به سمت دولتی شدن پیش می‌رود،‌ تعدادی فیلم‌های مستقل وجود دارد که در بخش خصوصی و با بودجه شخصی ساخته شده‌اند. این فیلم‌ها با تمام سوتفاهم‌هایی که بر آن‌ها اتفاق افتاد‌، سرانجام توانستند از مجاری سخت مجوزهای ارشاد بگذرند و آماده نمایش عمومی شوند.

اینک با برخورد غیر مسئولانه مدیران حوزه هنری مواجه شده اند که در بهترین شرایط خواستار ممیزی مجدد و مکرر این فیلم‌ها برای نمایش در سینماهای حوزه هستند و متاسفانه هیچ فرد و گروهی نیز پاسخگوی این مدیریت چندگانه فرهنگی نیست.

هشدار می‌دهیم این حرکات افراطی که فردا گریبانگیر دیگر همکارانمان هم خواهد شد منجر به حذف بخش خصوصی و مرگ سینمای اجتماعی ایران می‌شود.

از همه همکاران سینمایی، نهادهای صنفی‌،اصحاب رسانه و مطبوعات و دوست‌داران سینمای ایران برای بقای سینمای ایران یاری می طلبیم.

برف روی کاج‌ها(پیمان معادی/ سید جمال ساداتیان)

بی‌خود وبی‌جهت(عبدالرضا کاهانی)

پذیرایی ساده(مانی حقیقی)

پل چوبی(مهدی کرم پور/علی سرتیپی)

من مادر هستم (فریدون جیرانی/غلامرضا موسوی)

من همسرش هستم(مصطفی شایسته/مرتضی شایسته)

.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.