در برنامه ۹۰ مشخص شد: کمیته انضباطی حق زرد کردن کارت قرمز میثم حسینی را نداشته است

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بخشیدن حکم اخراج میثم حسینی تصمیمی گرفته که حاکی یک برداشت غلط از قوانین فیفا است.

به گزارش ممتاز ؛ عادل فردوسی پور بخش عمده ای از برنامه دوشنبه شب خود را به برگرداندن حکم اخراج  میثم حسینی اختصاص داد و این حکم را در گفت و گو با براتی و نصیرزاده بر اساس قوانین فیفا به چالش کشید. فردوسی پور در شرئع این بخش ابتدا به پاک شدن حکم اخراج سال قبل یحیی گل محمدی اشاره داشت و تاکید کرد پرسپولیسی ها با کلی هیاهو و فریاد مسیری را ایجاد می کنند که کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال به آنها باج بدهند. در ادامه براتی کارشناس حقوقی فوتبال با اشاره به دو بند ۷۷ و ۸۴ آیین نامه فیفا تاکید کرد که کمیته انضباطی تنها می تواند برای تصمیمات و اشتباهات محرز داوری که بر اثر خطای دید یا اشتباه در ثیت اخطار به وجود می آیند رنگ کارت های داوران را کم و بسیار کند. نصیرزاده هم که تا پیش از این مدافع تصمیم کمیته انضباطی بود در این برنامه تاکید کرد این تصمیم کمیته انضباطی درست نبوده است. او البته تاکید داشت که به طور مثال دو سال قبل باید حکم اخراج  احسان حاج صفی بخشیده می شد یا اخراج اشتباه رودباریان در سال قبل هم باید شامل این قانون می شد اما این اتفاقات نیفتادهبود اما همین که همه بپذیرند در مورد اشتباهات فاحش کمیته انضباطی می تواند به مسئله کارت های داوران ورود کند یک گام به جلو برای به روز سازی فوتبال ایران است.

فردوسی پور هم تاکید داشت عدالت باید برای همه تیم ها رعایت شود نه اینکه فقط برای پرسپولیس و گاهی هم استقلال این اتفاقات بیفتد!

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.