در بعد «نظارتی» آسیب پذیر هستیم

جام جم آنلاین: حسینی گفت: اقتصاد کشورمان بزرگ و سریع شده اما متاسفانه از بعد نظارتی آسیب پذیر است که می بایستی این بعد را در بخش های خصوصی، تعاونی و عمومی ارتقا دهیم.وی با اشاره به تلاطم ارزی که طی ماههای گذشته اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: این نوسانات منجر به شکل گیری یک اراده قوی و شکستن برخی از مقاومتهای فوق العاده شد که توانستیم نظام تجاری یعنی ثبت سفارش، نظام تخصیص ارز یعنی سیستم ارزی بانک مرکزی و نظام ترخیص کالا یعنی گمرک را متصل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تکمیل و تقویت سامانه های اطلاعاتی کشور را یکی از برنامه های مهم دولت در سال ۹۱ دانست و افزود: با این اقدام از بروز بسیاری از تخلفات اقتصادی جلوگیری می شود.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین، شمس الدین حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: یکی از اقداماتی که به طور قطع اتفاق خواهد افتاد اتصال سیستم بانکی با سیستم مالیاتی و سیستم بازرسی با سیستم ارزی است.

وی با اشاره به تلاطم ارزی که طی ماههای گذشته اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: این نوسانات منجر به شکل گیری یک اراده قوی و شکستن برخی از مقاومتهای فوق العاده شد که توانستیم نظام تجاری یعنی ثبت سفارش، نظام تخصیص ارز یعنی سیستم ارزی بانک مرکزی و نظام ترخیص کالا یعنی گمرک را متصل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر تقویت سامانه های اطلاعاتی اظهار داشت: این سامانه ها حتما می بایستی از بعد نظارتی تقویت شوند و امر پیشگیری ارتقا یابد.

حسینی افزود: اقتصاد کشورمان بزرگ و سریع شده اما متاسفانه از بعد نظارتی آسیب پذیر است که می بایستی این بعد را در بخشهای خصوصی، تعاونی و عمومی ارتقا دهیم.

وی حادث شدن برخی اتفاقات ناگوار در اقتصاد کشور را ناشی از ناکارآمدی بخشی از سامانه های نظارتی دانست.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.