در تاریخ “۱۷ اکتبر” مردم آمریکا در انتظار چه خواهند بود؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

هرچه بن بست بودجه‌ای دولت فدرال آمریکا بیشتر ادامه یابد، نتایج آن بدتر خواهد بود و بحران اقتصادی شامل کشورهای بیشتری خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس۲۴، اوباما در همین باره با اشاره به ناسازگاری‌های جمهوری‌خواهان اعلام کرد؛ مردم آمریکا نماینده انتخاب کرده‌اند تا کار آنها را آسان‌تر کنند و نه آنکه بر مشکلات آنان بیفزایند.

اگر جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تا ۲ هفته دیگر یعنی تا تاریخ ۱۷ اکتبر نتوانند دربارهٔ افزایش سقف بدهی‌های آمریکا به توافق برسند، دولت آمریکا دیگر قادر نخواهد بود به تعهدات مالی خود عمل کند.

اکنون با توجه به آنکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها دربارهٔ بودجه فدرال اختلاف نظر دارند دور از ذهن نیست که آنها تا ۲ هفته دیگر نیز نتوانند بر سر افزایش سقف بدهی‌های عمومی آمریکا به توافق برسد.

“کریستین لاگارد”، مدیر کل “صندوق بین المللی پول” اخطار داده است؛ اگر بی‌ثباتی سیاسی در آمریکا ادامه داشته باشد و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های این کشور نتوانند دربارهٔ افزایش سقف بدهی‌های آمریکا به توافق برسند، عوامل مخاطره آمیز دیگر سر راه اقتصاد جهان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تعطیل شدن دولت فدرال آمریکا همین حالا هم زیان بار است چه رسد به آنکه مذاکرات بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای افزایش سقف بدهی‌های عمومی کشور به شکست منجر شود.

“لاگارد” در ادامه گفت: اگر این مذاکرات به شکست انجامد نه تنها اقتصاد آمریکا بلکه کل اقتصاد جهان را تحت تاثیر منفی خود قرار خواهد داد.

برخی کارشناسان معتقدند تاثیرات بن بست بودجه‌ای آمریکا اگر تا هفدهم اکتبر حل نشود تاثیر آن از بحران مالی سال ۲۰۰۸ نیز بدتر خواهد بود و این بحران کل اقتصاد جهان را به تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.