در تحریم بانک‌های ایران صندوق بین‌المللی پول مقصر‌ترین است

۲۱خردادماه،

مدیر اجرایی سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول گفت: در تحریم بانک‌های ایران صندوق بین‌المللی پول مقصر‌ترین است و نباید اجازه می‌داد این اقدام انجام شود.

عباس میرآخور در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: تحریم بانک‌های یک کشور اقدام خطرناکی است و این نهاد بین‌المللی مسوول نظم و ثبات امور پولی و مالی دنیا است.

وی افزود: در واقع صندوق بین‌المللی پول یکی از وظایف‌اش آن است که کشور‌هایی که عضو آن می باشند را حمایت می‌کنند، اما متاسفانه این صندوق نظارتی بر این‌گونه تحریم‌ها نداشته و حمایت نمی‌کند.

مدیر اجرایی سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول با بیان این‌که تحریم اقتصادی جایگزین حملات نظامی می باشند گفت: در واقع کشور‌های دیگر با تحریم اقتصادی می‌خواهند بر اراده‌ ملی یک کشور غلبه کنند ضمن آنکه نمی‌خواهند به آن کشور حمله نظامی داشته باشند.

میرآخور با بیان این‌که تحریم‌های اقتصادی کار تازهی نیست و از جنگ جهانی دوم نیز افزایش داشته است، گفت: ایالات متحده آمریکا تاکنون حدود ۶۳ کشور مختلف را تحریم اقتصادی کرده است که بعضی از آنها طولانی‌مدت و بعضی دیگر کوتاه بوده است به عنوان مثال کشور کوبا طولانی‌ترین تحریم اقتصادی را از سوی آمریکا تاکنون داشته است اما کوتاه‌ترین را کشور پاکستان داشت که یکسال و نیم به طول کشید.

وی با بیان این‌که عمده‌ترین تحریم‌ها بر علیه کشور ما صورت گرفته است، گفت: سابقه‌ تاریخی در مورد انواع تحریم‌ها علیه یک کشور وجود ندارد و تنها کشور ماست که تحریم‌هایش این‌گونه ادامه و عمق پیدا کرده است.

مدیر اجرایی سابق ایران در صندوق بین‌المللی پول گفت: یکی از بدترین تحریم‌ها بر علیه یک کشور تحریم بانک مرکزی آن است که البته اثرات مخرب آن به ثبات امور مالی و پولی دنیا نیز تاثیر خواهد گذاشت چرا که اگر بانک مرکزی ایران تحریم باشد، قطعا این روند در مورد کشور‌های دیگر نیز ادامه پیدا کرده و اعمال می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.