در تهران صورت می گیرد فعالیت ۶ مرکز معاینه خودرو سنگین

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در تهران صورت می گیرد فعالیت 6 مرکز معاینه خودرو سنگین

در تهران صورت می گیرد
فعالیت ۶ مرکز معاینه خودرو سنگین

ممتازنیوز: مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارکسوارهای شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های بین شهری باید حداقل هر ۶ ماه یکبار مورد معاینه فنی قرار گیرند گفت: انتظار می‌رود وزارت راه نظارت بیشتری بر وضعیت و ایمنی اتوبوس‌های بین شهری داشته باشد و اتوبوس‌هایی که معاینه فنی معتبر ندارد، اجازه خروج از پایانه ها را نداشته باشند.

به گزارش ممتازنیوز، حاجی‌بیگی با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه هریک از اتوبوس‌های بین شهری روزانه ده‌ها مسافر را جابه جا می کنند، بسیاری از این اتوبوس‌ها از مراکز معتبر معاینه فنی دریافت نمی‌کنند، این درحالیست که معاینه فنی برای تمامی خودروها به ویژه خودروهای مسافربری بسیار مهم و ضروری است و باید شرایطی رفاهم شود که از ایمنی و سلامت کلیه این خودروها اطمینان کامل حاصل شود، چرا که موضوع جان و سلامتی شهروندان و مسافران مطرح است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در پایانه مسافربری غرب تهران مرکز معاینه فنی برای خودروهای سنگین وجود دارد و چند مرکز دیگر ویژه این خودروها در سطح شهر فعال هستند و باید تدابیری اتخاذ شود تا تمامی اتوبوس های بین شهری ملزم به مراجعه و دریافت برگه معاینه فنی از این مراکز معتبر شوند تا به طور کامل از نظر فنی و ایمنی مورد بررسی و تایید قرار گیرند.
حاجی‌بیگی با تاکید براینکه باید در مورد معاینه فنی خودروهای مسافربری تجدیدنظر شود گفت: وقتی به طور مثال ترمز یک اتوبوس بین شهری دچار مشکل است، اصلا نباید اجازه خروج آن خودرو را از پایانه های مسافربری بدهند چرا که جان و سلامتی ده ها مسافر آن اتوبوس با خطر مواجه است و مسئولان باید جوابگوی سلامتی مسافران باشند.
رضوی مدیر عامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران نیز در این خصوص اظهار کرد: براساس قانون سازمان راهداری ها باید تمهیدات لازم برای معاینه فنی اتوبوس های بین شهری را اتخاذ کند و خودروهای مسافربری حداقل هر ۶ ماه یکبار مورد معاینه فنی قرار گیرند.
وی ادامه داد: ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در تهران وجود دارد که اتوبوس های مسافربری می توانند به این مراکز مراجعه کنند.
رضوی تصریح کرد: در ایام نوروز ۴ مورد نمونه گیری و معاینه فنی از اتوبوس های بین شهری در پایانه مسافربری غرب انجام شد که متاسفانه تمامی این اتوبوس ها از همان تست اول یعنی تست ترمز رد شدند. این درحالیست که تست ترمز مهمترین تست در معاینه فنی خودروها است و نقص ترمز به طور مستقیم در تصادفات رانندگی نقش دارد.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل ستاد مرکز معاینه فنی خودروهای تهران افزود: امید است معاینه فنی برای تمامی خودروها و همچنین خودروهای مسافربری بین شهری بیش از پیش جدی گرفته شود و مسئولان اجازه ندهند که خودروهای فاقد معاینه فنی و یا معاینه فنی غیرمعتبر در کشور تردد داشته باشند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.