در جشن‌ها، قلوب اهل‌بیت‌(ع) را جریحه‌دار نکنیم

در برگزاری جشن‌ها، کارها باید متناسب با مبانی مذهبی و به گونه‌ای باشد که قلب اهل‌بیت (ع) جریحه‌دار نشود و شأن آنها حفظ شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، پیش از ظهر امروز در نشستی با اعضای شورای هماهنگی جشن‌‌های مردمی رضوی که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالان برگزاری جشن‌‌های دهه کرامت، اظهار داشت: یکی از مسئائلی که در روز قیامت مورد سئوال قرار می‌گیرد، احیای امر اهل‌بیت (ع) می‌باشد که برگزاری جشن‌های دهه کرامت فرصتی مغتنمی در این راستا می‌باشد.
وی، اعیاد هر ملت را احیای شعائر آن ملت دانسته و گفت: اعیاد هر ملت و احیای شعائر، تجدید عهد آنها و یادآوری ایام سرنوشت‌ساز و مهم آن ملت است که نحوه برگزاری اعیاد دهه کرامت باید نشان دهنده اعیاد عقیدتی و فرهنگی ما باشد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) با اشاره به مباحث مختلف در مکتب اهل‌بیت(ع) در خصوص برگزاری اعیاد و مناسبت‌های مذهبی افزود: در مکتب اهل‌بیت (ع) برای برگزاری عید مسائل زیادی مطرح شده است که اگر رعایت شود، معرف فرهنگ شیعی و مکتب اهل‌بیت (ع) به جهانیان است.
وی خاطرنشان کرد: در زمانی که دست‌های زیادی برای تخریب تشیع در جهان از آستین‌های‌ آلوده بیرون آمده و با یکدیگر هم‌پیمان شده‌اند، برگزاری آیین‌های شایسته، متناسب با فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) ضروری است.
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه با تاکید بر رعایت برخی مباحث اساسی در برگزاری اعیاد اسلامی، گفت: برنامه‌های این آیین‌ها باید مناسب با موضوع و مقام صاحب آن روز باشد و رنگ و جلوه مکتب اهل‌بیت‌(ع) در این برنامه‌ها دیده شود.
وی ادامه داد: در برگزاری جشن‌ها، کارها باید متناسب با مبانی مذهبی  و به گونه‌ای باشد که قلب اهل‌بیت (ع)  جریحه‌دار نشود و شأن آنها حفظ شود.
امام جمعه قم با تاکید بر اهمیت توجه برگزار کنندگان آیین‌های مذهبی به شئون اسلامی گفت: باید معارف گسترده‌ای که در این عرصه وجود دارد به مردم گفته شود و فرهنگ اسلامی در جشن‌ها رنگ وبوی بیشتری داشته باشد.
وی همچنین به  ضرورت توجه به جایگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) تاکید کرد و افزود: حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و شاهچراغ (ع)  فرزندان این همام می‌باشند و نشانه گره خوردن این ایام با وجود حضرت کاظم (ع) می باشد، از این رو باید شخصیت این بزرگوار برجسته شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به برخی دستورات دینی در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی اسلامی خاطرنشان کرد: روزه گرفتن اطعام و افطاری دادن، دیدار با مومنان، لباس نو پوشیدن، ابراز شادی و شاد نمودن دیگران بر اساس اصول دینی، تبلیغ نمازهای وارد شده در اعیاد مختلف، انفاق و صدقه، هدیه دادن، دعا کردن و… از جمله این دستورات می باشد.
وی در پایان خاطرنشا ن کرد: دشمن تلاش زیادی برای مبتذل نمودن جشن‌های اسلامی دارد که حضور فعالان در این عرصه و برگزاری جشن‌های دینی از سوی نهادی مختلف فرهنگی تلاشی در راستای ناکام ساختن دشمنان می باشد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.