در جلسه سینماگران با وزیر جدید ارشاد چه گذشت؟

ممتازنیوز:

محمدرضا مویینی یکی از سینماگران حاضر در جلسه روز گذشته سینماگران با وزیر ارشاد با ذکر محورهایی از جلسه، جو غالب جلسه را بی‌نظیر و امیدوارکننده اعلام کرد.IMAGE635126022072758068

مویینی تدوین‌گر شناخته شده سینمای کشورمان در گفت‌وگو با شبکه ایران در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست توضیح داد: مباحث کلی سینما در این جلسه مطرح شد اما شکل غالب جلسه برنامه معارفه و آشنایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مویینی ادامه داد: در این جلسه راجع به وضعیت فعلی سینما و مشکلات جاری سینما بحث شد. از دیگر مباحث مطرح شده مساله خانه سینما بود که اشارات کلی به وضعیت خانه سینما و فعالیت اصناف شد البته همانطور که گفتم به شکل مفصل راجع به مباحث صحبت نشد بلکه اشاراتی شد و وارد جزئیات نشدیم.

این تدوین‌گر همچنین با تاکید بر این نکته که گزینه معاونت سینمایی در بحث‌های ما نبود و اصلا راجع به این موضوع صحبت نکردیم افزود: در مورد عملکرد مدیران سینمایی دوره‌های گذشته و رفتاری که با سینماگران شده و اتفاقاتی که بر آن گذشته، توضیحاتی خدمت آقای جنتی ارائه شد و نسبت به آینده سینمای کشور نقطه نظرات و دیدگاه‌هایی که لازم بود را مطرح کردیم.

مویینی در ادامه خاطرنشان ساخت: نکته شاخصی که می‌توان اشاره کرد ایجاد احساس امید و نشاط میان سینماگران بود، احساسی که کمتر در دوره‌های گذشته داشتیم و یا اصلا نداشتیم. به هر حال در یک نشست نمی‌توان به همه بحث‌ها رسید و مشکلات را بر طرف کرد،‌ همین‌ که یک نگاه این‌چنینی و حس امیدواری بین سینماگردان ایجاد شد خیلی مهم است.

وی در پایان با اشاره به مباحث مطرح شده، تصریح کرد:آقای جنتی با تشریح رویکردشان در جلسه رای اعتماد و حتی مصاحبه‌های کوتاهی که پیش از آن داشتند احساس امیدواری را به اهالی فرهنگ منتقل کردند. در مجموع چشم‌انداز خوبی برای سینماگران ترسیم شده است که امیدوارم با همکاری مدیران و سینماگران تحقق یابد.

شبکه ایران


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.