در جلسه کمیسیون امنیت ملی با “ظریف” چه گذشت + صوت

فروردین ۱۴۰۳

ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی گفت: ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفتگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولا به گفتگوی اوباما با دکتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر ….

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مدت دو هفته در نیویورک حضور داشت به محض بازگشت به ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طبق وظیفه ذاتی و روال همیشگی از وی درخواست کرد تا با حضور در این کمیسیون توضیحاتی ارائه دهد.

نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور محمدجواد ظریف عصر روز یکشنبه ۱۴ مهر ماه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، در حاشیه این نشست با سید حسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دربارهٔ این نشست گفتگویی انجام داد که وی در خصوص مطالب مطرح شده در جلسه کمیسیون امنیت ملی از زبان وزیر امور خارجه توضیحاتی ارائه کرد.

طبق گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، وزیر خارجه در این نشست گزارش مبسوطی از وقایع این سفر، گفتگوها و مذاکراتی که انجام شده بود، ارائه و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد مبنی بر اینکه هر چند مقام معظم رهبری در مجموع تحرک دیپلماسی کشور را تایید کردند اما آن اقدامات نابجایی که ایشان مورد خطاب قرار دادند چه اقداماتی بود”.

ظریف در پاسخ می‌گوید: “‌ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفتگوها در حدی که انجام شد در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند برداشت ما این است که ایشان اولا به گفتگوی اوباما با دکتر روحانی انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را احتمالات نابجای بعدی سفر می‌دانند”. 

پس از انتشار یافتن این خبر، اکثر رسانه‌های خبری از جمله روزنامه کیهان اقدام به انتشار یافتن این خبر از قول باشگاه خبرنگاران کردند به طوری که روزنامه کیهان امروز سه‌شنبه، ۱۶ مهر ماه نیز تیتر اصلی خود را به این موضوع اختصاص داد.

اما بعضی رسانه‌ها مدعی شدند که سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محتوای انتشار یافته به نقل از “ظریف” در کمیسیون امنیت ملی را تکذیب کرده است!

فایل صوتی اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دربارهٔ توضیحات ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی را می‌توانید از (اینجا) گوش کنید

انتهای‌ پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.