در جنگ با محور شرارت هستیم

جام جم آنلاین: سفیر سوریه در ایران گفت: سوریه در حال جنگ با یک محور شرورانه ‌است که مرکز آن در تل آویو و واشنگتن قرار گرفته و برخی از کشورهای عربی و غربی نیز به آن پیوسته‌اند.

حامد حسن سفیر سوریه در ایران در نشست سوریه خط اول مقاومت که امروز (دوشنبه) ۲۳ مرداد ماه در محل صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه توطئه‌ای منطقه‌ای و بین‌المللی علیه سوریه شکل گرفته است، گفت: هدف از این توطئه ضربه زدن به ملت و دولت سوریه است، چرا که سوریه همواره در جریان محور مقاومت بوده و با نقش‌های آمریکا و صهیونیستی که اهداف‌شان تسلط بر منطقه است مخالف بود.

حامد حسن افزود: لازم است در اینجا از اقدام درست مقام معظم رهبری، دولت ایران و مجلس و همچنین ملت برادرمان برای تشخص توطئه علیه سوریه و حمایت از کشورمان قدردانی کنم.

سفیر سوریه با بیان اینکه امروز جهانیان شاهد‌اند که خون سوری‌ها بر زمین ریخته می‌شود و با گلوله تروریست کشته می‌شوند یادآور شد تفکر تروریست‌ها مملو از اندیشه‌های وهابی و تکفیری است و همچنین القاعده را نیز نباید فراموش کرد که بزرگترین دشمنان اسلام هستند.

حامد حسن با طرح این سؤال که چه چیزی باعث شده امروز بین رژیم صهیونیستی، آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر و مزدورانشان در لبنان و همچنین استعمارگران فرانسه و انگلیس با بهره گیری از دلارهای نفتی هماهنگی و اشتراک به وجود آید، گفت: چرا قطر و عربستان میلیاردها دلار برای ریختن خون سوری‌ها هزینه می‌کنند و چرا ملت سوریه به دست عناصر القاعده از یمن، عربستان، قطر، چچن و منافقین کشته می‌شوند، چرا وزرای خارجه عرب چندین بار از اتحادیه عرب استفاده کردند تا سوریه را تحت فشار قرار دهند و چرا نشست‌های مختلفی با حضور وزرای خارجه عربی و دیگر کشورها با نام دوستان سوریه گرد هم می‌آیند. در حالی که آنها حقیقتا دشمنان سوریه هستند.

وی ادامه داد: سوریه در مقابل آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه‌‌ای ایستاده و به سلطه‌‌گری آنها نه گفت. سوریه به ظلم و دشمنی و طرح نامشروع خاورمیانه جدید و همچنین پروژه تقسیم منطقه که رایس آن را مطرح کرده بود نه گفت. به همین دلیل آنها سوریه را هدف قرار دادند، چرا که سوریه به مقاومت پیوسته و به ستون فقرات آن تبدیل شده بود.

حامد حسن سوریه را در بین کشورهای عرب منطقه پیشتاز اصلاح در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواند و اظهار داشت: قانون تعدد احزاب بر اساس قانون اساسی سوریه وجود داشته و ما همواره از تعدد احزاب در سوریه حمایت کرده‌ایم.

وی اصلاحات قانون اساسی با مشارکت ۶۵ درصدی مردم انجام گرفته اشاره کرد و گفت: توطئه‌ای که علیه سوریه شکل گرفته با هدف اصلاحات نیست، چرا که برخی از حکام منطقه اصلا اصلاحات و دموکراسی را در عمق خود نشناختند و حال به دنبال دموکراسی و اصلاحات در سوریه هستند.

سفیر سوریه در ایران با بیان اینکه دولت از گروه‌های معارض ملی برای مشارکت دعوت کرده است تا با آنها گفت‌وگوهای مثمر ثمری داشته باشد، اظهار داشت: سوریه همواره به سوی طرح‌های عربی و بین‌المللی صادقانه و درست گام برداشت است، اما با دخالت خارجی مخالف است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.