در حال نزدیک شدن به شرایط غیرعادی هستیم/محدودیتی در ارزاق و مایحتاج ضروری مردم به وجود نمی‌آید

ایسنا/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در حال نزدیک شدن به شرایط غیرعادی هستیم گفت: اکنون هیچ جای کشور بدون ویروس نیست و اگر می‌خواهیم وضعیت کرمان مانند مناطق آلوده و کانون های بیماری در سراسر کشور نشود، باید مردم محدودیت های اعمال شده رعایت را کنند. 

دکتر”محمدصادق بصیری” درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با کرونا در استان کرمان اظهار کرد: همه تلاش های دولت در استان کرمان در راستای حفظ سلامت مردم است و در این راستا نیز از کوچکترین اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: علی رغم همه مشکلات، مردم به خوبی با این معضل برخورد کردند و در مبارزه با کرونا ۷۰ درصد مردم همکاری داشتند و باید ۳۰ درصد دیگر نیز همکاری کنند و نباید زحمات بقیه را هدر بدهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیماری کرونا ویروس نوعی از آنفلوآنزا است و جای نگرانی ندارد اما حساسیت و نگرانی بابت شیوع سریع و دوره نهفتگی این بیماری است اظهار کرد: با شیوع بیماری در کشور، در استان کرمان پدافند غیرعامل فعال و زیرساخت ها و امکانات لازم در راستای مقابله با این ویروس فراهم شد و اگر آمار مبتلایان استان زیاد فزاینده نبوده، بعد از لطف خدا و کمک مردم، حاصل تلاش همکاران ما و همچنین از جمله اطلاع رسانی رسانه ها، تلاش کادر بیمارستانی، هلال احمر و سایر دست اندرکاران بوده است. 

وی افزود: تلاش این بوده استان کرمان را محکم نگه داریم و با اینکه استان هایی با آلودگی بالا در همسایگی ما هستند، اما شاهد رشد فزاینده مبتلایان به کرونا در استان کرمان نبوده ایم.

بصیری درباره شایعه ای که شب گذشته در رابطه با بنزین و محدودیت عرضه بنزین در جایگاه های سوخت استان کرمان مطرح شده بود، گفت: اصلا قرار نیست محدودیتی در ارزاق و مایحتاج ضروری مردم به وجود بیاید و مطالب مطرح شده کار کسانی است که دلسوز مردم نیستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: هیچ محدودیت و ممنوعیتی در عرضه فرآورده های نفتی در استان کرمان نداریم و قرار نیست تغییری در سهمیه سوخت مردم به وجود بیاید و مطلب مطرح شده در فضای مجازی کاملا تکذیب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره وضعیت کرونا ویروس گفت: مرحله پیش بینی بیماری را پشت سر گذاشته ایم و باید هرچه می توانیم در پیشگیری انجام بدهیم که مرحله پیشگیری و مقابله با این ویروس در استان کرمان به خوبی در حال پشت سر گذاشته شدن است.

بصیری ادامه داد: داریم به مرحله مهار بیماری می رسیم و باید زنجیره انتقال ویروس را بشکنیم و محدودیت ها باید تشدید شود که این محدودیت ها هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه در حال نزدیک شدن به شرایط غیرعادی هستیم که در این راستا باید یکسری عادت ها را کنار گذاشته تا بتوانیم جلوی زنجیره انتقال این ویروس را بگیریم گفت: اکنون هیچ جای کشور بدون ویروس نیست و اگر می‌خواهیم وضعیت کرمان مانند مناطق آلوده و کانون های بیماری در سراسر کشور نشود، باید مردم محدودیت های اعمال شده رعایت را کنند. 

وی افزود: از فردا طرح «کاهش زنجیره انتقال کرونا» در استان کرمان همزمان با سراسر کشور اجرایی خواهد شد که شعار این طرح «به خانه برگردیم« است و در این طرح تاکید دارد برکسانی که به سفر رفته اند زیرا آمار نشان می دهد تعداد زیادی از هموطنان به سفر رفته اند و در این طرح جدید کسانی که سفر نرفته اند نباید بروند و بقیه نیز هرچه زودتر به شهرهای خودشان برگردند.

بصیری با اشاره به اینکه ورودی های استان کرمان قبل از این کنترل می شد و در این طرح تاکید ویژه ای بر جلوگیری از خروج و ورود مسافران شده است تصریح کرد: همه کسانی‌که سفر رفته باید به شهر خودشان برگردند و کسانی که ساکن شهری نیستند، نباید در آن شهر بمانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: اگر افرادی از راه دور آمده و بخواهند از کرمان عبور کنند، باید از کنارگذرها عبور کنند و اجازه ورود به شهرهای استان کرمان را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری تجمعات رسمی و غیررسمی در استان کرمان وجود ندارد و محدودیت های قبلی نیز همچنان پا برجاست، افزود: همه مراکز آموزشی تا ۱۵ فروردین تعطیل است و اگر طرح موفق شود، پایان تعطیلی را اعلام خواهد کرد در غیر این صورت تعطیلی مراکز آموزشی ادامه خواهد داشت.

بصیری بیان کرد: از فردا در ۷۰ نقطه استان اعمال محدودیت برای ورود افراد غیربومی به شهرستان و خروج خانوارهای غیربومی هر شهرستان را خواهیم داشت و برای هر مسئله ای فکر شده و این نیست که مردم حبس شوند. حتی برای مسافرانی که از راه دور می آیند و مورد اضطراری دارند، وضعیت آنها در صحنه مدیریت می شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برای کنترل ورودی ها، حتی نماینده ثبت احوال حضور خواهد داشت تا کنترل کد ملی صورت بگیرد گفت: یکی از دلایل اقامت افراد، پلاک خودرو است و می‌توان از طریق مدارک سجلدی، بیمه نامه، کارت ماشین و کارت ملی نیز بومی و غیربومی بودن افراد را تشخیص داد. 

وی افزود: برای ضمانت اجرایی طرح چند امکان در اختیار داریم که براساس ماده ۶۸۸‪  قانون مجازات اسلامی هر اقدامی تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، به حبس یک سال محکوم می شود که تشخیص آن به عهده وزارت بهداشت است و مواد دیگر در این زمینه وجود دارد. 

بصیری با تاکید بر اینکه خودروی افراد متخلف و کسانی که موارد را رعایت نکنند یک ماه توقیف و ۵۰۰‪ هزار تومان جریمه نقدی می شوند بیان کرد: در طرح جدید کنترل فعالیت واحدهای صنفی تشدید می شود و در صورت تخلف، برخورد و یک ماه پلمب واحدهای صنفی متخلف خواهند شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ما مایل نیستیم کار به جای امنیتی و نظامی کشیده شود افزود: اگر پای سلامت مردم در میان باشد و رعایت نکنند، قطعا برخورد انتظامی خواهیم کرد لذا از مردم خواهش داریم همکاری های لازم را با مسئولین استانی و کشوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه خیلی سخت است که جشن های شعبانیه را برگزار نکنیم،افزود: تا اطلاع ثانوی برگزاری هرگونه تجمع و جشن خیابانی ممنوع است و ۱۳ فروردین نیز به شدت ممانعت وجود دارد و تفرجگاه های اطراف و داخل تمامی شهرهای استان کرمان بسته خواهد شد.

بصیری با تاکید بر اینکه از مردم درخواست داریم چند روز آینده را تحمل کنند تا این ویروس از کشور ما رخت ببندد، در ادامه با اشاره به سیل اخیر در جنوب و شرق استان گفت: امکانات گسیل داده شد و اقدامات گسترده ای صورت گرفت. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان افزود: باید فکر اساسی بکنیم و در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری قول داده شد سیل بند شرق جیرفت تا جازموریان تکمیل شود که با اتمام سیل بند، این مشکلات را نخواهیم داشت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.