در حمله معترضان لیبی به کنسولگری آمریکا یک آمریکایی کشته شد

معترضان در شهر بنغازی به کنسولگری آمریکا یورش بردند و آن را به آتش کشیدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رویترز، معترضان خشمگین در بنغازی لیبی به کنسولگری آمریکا حمله کردند که در نتیجه آن یک آمریکایی کشته شد.
 روز سه شنبه ، مردان مسلح در اعتراض به انتشار یک فیلم ضد اسلامی در آمریکا به دفاتر کنسولگری این کشور در بنغازی حمله کردند. به گفته یک مقام امنیتی ، کنسولگری به آتش کشیده شده اما کارکنان آن تخلیه شده اند.
گزارشگر رویترز سه عضو زخمی نیروهای امنیتی لیبی را دیده که با آمبولانس به بیمارستان منتقل می شده اند. به گفته یک مقام امنیتی ، یک نگهبان کنسولگری نیز زخمی شده است.
یک شهروند لیبیایی می گوید:« مردم لیبی از اینکه به پیامبرشان توهین شده است ، بسیار خشمگین هستند.آمریکا مسئول چنین وضعی است. ما خواستار توقف فیلم هستیم.ما باید در رابطه مان با آمریکا تجدید نظر کنیم.من به آمریکایی ها اعلام می کنم که حق ندارند به پیامبر ما توهین کنند و گرنه با همین وضعی که الان می بینند ، روبرو خواهند بود. ما با آنها مقابله می کنیم.»
در مصر همسایه لیبی نیز معترضان از دیوارهای سفارت آمریکا در قاهره بالا رفتند و پرچم این کشور را پایین آوردند.
بنغازی که کانون قیام مردمی لیبی علیه معمر قذافی بوده ، اخیرا شاهد چندین بمبگذاری و حمله به کاروان های بین المللی و نمایندگی های کشورهای غربی بوده است.

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.