در خواست بانک آرین برای تغییر فعالیت

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

در خواست بانک آرین برای تغییر فعالیت | چاپ |
جمعه ۲۸ تیر ساعت ۱۲:۵۷ معاون سازمان بورس آخرین وضعیت سهامداران بانک آرین را تشریح کرد و از درخواست بانک آرین برای تغییر موضوع فعالیت خبر داد. سید علی حسینی، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در گفت و گو با ایسنا در مورد تعیین تکلیف سهامداران بانک آرین افزود: سهامداران بانک آرین دو گروه می باشند؛ گروه اول کسانی که سهام این شرکت را به میزان ۷۰ میلیارد تومان در پذیره نویسی اولیه خریداری کردند و گروه دوم سهامدارنی که در ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه صاحب این سهم شدند.
وی افزود: به سبب اینکه بانک مرکزی افزایش سرمایه این شرکت را ابطال کرد، کل منابع در اختیار دو بانک قرار گرفت و سازمان نیز با شرکت مکاتبه کرد تا آنها را برگشت دهد که این فرآیند در حال انجام است. به این ترتیب سهامداران این بانک یا عمدتا پول های خود را گرفته و یا در حال گرفتن می باشند و منعی در این خصوص وجود ندارد.
حسینی از درخواست بانک آرین برای تغییر موضوع فعالیت خبر داد و اعلام کرد: در حالی که بانک مرکزی مجوز بانک آرین را لغو کرده، این بانک از سازمان بورس درخواست کرده است که موضوع فعالیت خود را تغییر داده و به عنوان شرکت سهامی عام باقی بماند.
وی ادامه داد: بر این اساس بانک آرین درخواست کرده است که موضوع فعالیت خود را به عنوان نهاد مالی تغییر دهد که در این خصوص مکاتباتی با همکاران سازمان بورس انجام شده و در صورتیکه پاسخ مثبت داده شود تصمیم گیری های لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.
عضو هیات مدیره سازمان بورس خاطرنشان کرد: این در حالی است که باید نظر بانک مرکزی در این خصوص اتخاذ شود که آیا نظر این بانک مبنی بر انحلال بانک آرین است یا فقط مجوز بانک لغو شده است که اگر فقط مجوز بانک آرین لغو شده باشد، شرکت می تواند موضوع فعالیت خود را تغییر دهد ولی اگر نظر بانک مرکزی مبنی بر انحلال باشد باید پروسه لازم طی شده و وجوه سرمایه گذاران اولیه نیز در فرآیند انحلال برگرداننده شود.
به گفته حسینی این پروسه در حال پیگیری بوده و با بانک مرکزی و نهادهای مالی مکاتباتی انجام شده است که به این دو سوال پاسخ داده شود که اگر پاسخ این سوال را دریافت کردیم به شرکت اجازه می دهیم که مجمع خود را برگزار کند و موضوع فعالیت خود را تغییر دهد و کماکان در فرابورس باشد یا در غیراینصورت باید به مصوبه بانک مرکزی تمکین کند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.