در دیدار دواتگری با خانواده قربانی اتفاق تصادف دیپلمات مست عربستان چه گذشت + تصاویر

۱۴فروردین۱۳،

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران مهدی دواتگری رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس، به نمایندگی از بهارستان از خانواده قربانی اتفاق تصادف دیپلمات مست عربستان ملاقات کرد.

براین اساس، ظهر امروز پنج شنبه ۱۵ فروردین ماه دواتگری با حضور در خانه این متوفی گفت: ما بعنوان نماینده ملت ایران وظیفه داریم از حقوق ملت و کیان کشور دفاع کنیم، لذا وظیفه تک تک نمایندگان مجلس بوده و بنده نیز در انجام وظیفه نمایندگانی در منزل این خانواده حضور و با آنان دیدار کردم تا مسئله را به صورت جد‌ی‌تر پیگیری کنم.

نماینده مراغه و عجب‌شیر خاطرنشان کرد: اتفاق تصادف رانندگی دیپلمات مست عربستان که سبب کشته شدن یکی از هموطنان ما شد هرچند یک خانواده را داغدار کرد ولی در اصل توهین آشکار به ملت ایران بوده و ما وظیفه داریم این موضوع را پیگیری کنیم.

وی که سابقه ۲۰ سال حضور در قوه قضاییه داشته و پیش از سمت نمایندگی مجلس، قاضی بوده است، تصریح کرد: این موضوع را از منظر قضایی و دیپلماتیک پیگیری خواهیم کرد تا ضمن تأمین حقوق این خانواده و ملت ایران سببات تسلی خاطر مردم شویم.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس اظهار داشت: جای سوال است چرا یک دیپلمات که سابقه شرب خمر داشته است دولت عربستان با علم و آگاهی به این موضوع او را به ایران فرستاده و طبیعتا باید پاسخگوی این مسئله در قبال افکار جهان اسلام باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اظهارات خانواده این قربانی در قبال این موضوع گفت: آنچه که در اظهارات این خانواده دیدم و بسیار برایم جالب بود مسئله تعلق خاطر این خانواده به نظام و رهبری بود .

وی افزود: متوفی بسیجی و ورزشکار بود و این خانواده به این موضوع افتخار می‌کردند و بیش از اینکه مطالبات مادی داشته باشند اصرار می‌کردند که دولت عربستان از ملت ایران عذرخواهی کنند.

دواتگری تأکید کرد: برای بنده این موضوع تأثیرگذار بود که یک خانواده علی رغم آنکه داغدیده بودند ولی دغدغه نظام و ملت ایران را داشتند و این مسئله تکلیف ما را در بررسی و پیگیری این پرونده بیش از پیش بسیار می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: خانواده این قربانی تقاضای ملاقات با مقام معظم رهبری داشتند و عنوان کردند که خواستار آنند که با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

دواتگری با بیان اینکه این موضوع را پیگیری خواهم کرد، گفت: البته به آنها قول دادم تا هفته آینده با رئیس مجلس دیدار داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مجید خوشدونی‌فراهانی متولد ۱۳۴۵ ، بسیجی، ورزشکار و بازاری بود که ساعت ۵:۴۶ صبح روز پنج شنبه ۲۴ اسفندماه سال قبل براثر تصادف با خودروی سیاسی دیپلمات مست عربستان جان خود را از دست داد. وی دارای دو فرزند بوده و در شرق تهران سکونت داشت.

همچنین دختر وی در این زمینه گفت: ما به دنبال دیه نیستیم بلکه خواستار آنیم تا با این دیپلمات خاطی برخورد و مانع از تکرار چنین وقایعی باشیم.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.