در دیدارهای انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان چه می​گذرد؟

۱۰م دیماه ،

اصولگرایان

طرفین دیدار/زمان

محور مذاکرات

جامعه مدرسین با آیت‌الله مهدوی‌​کنی (۱۸ آذر)

حسن ممدوحی: دربارهٔ همراهی و همفکری جامعتین بحث و قرار شد این تبادل نظر و رفت‌آمدها ادامه​دار باشد. [اینجا]

جبهه پیروان خط امام و رهبری

جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین(۹ دی)

متکی: استراتژی و راهبرد دوره یازدهم ریاست جمهوری در ۱۲ صفحه طراحی شده است و سناریوهای مختلف کار انتخاباتی، نوع نگاه، چگونگی رسیدن به نامزدهای مورد نظر و چگونگی رسیدن به نامزدهای ولایی در آن پیش بینی شده و سپس این استراتژی برای نقد و ارزیابی به جامعه معزز روحانیت مبارز و همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارایه شد. آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی نسبت به استراتژی انتخاباتی جبهه پیروان نظر مثبت دارند. {اینجا}
آیت الله ممدوحی: جامعه مدرسین با تشکیل هیات انتخاباتی مشترک با جامعه روحانیت و جبهه پیروان مخالف است. {اینجا}

آیت​الله یزدی (۲۴ آذر)

حسن ممدوحی: در دیدار اخیر تاکید شد که هرکس به‌ دنبال راه خود نرود لذا اعضا بر نامزد واحد یا اشخاصی که از نظر شرایط نزدیک به هم باشند، تاکید داشتند. فرد اصلح باید مورد توجه قرار گیرد و فرقه‌گرایی نشود.

آیت الله مهدوی کنی (۶ آبان)

متکی: چارچوب تدوین شده در جبهه را که به صورت بسیار ساده، روشن اما جهت دار بود را بیان کردیم و دیدگاه آن بزرگوار را جویا شدیم.

فارس: استراتژی‌ای که در این جلسه دنبال شده ایجاد وحدت بین‌ اصولگرایان بوده و قرار شده برای ورود کاندیداهای کمتر از جریان اصولگرایی تلاش شود. دربارهٔ سازوکار انتخابات ۹۲ و مصادیق آن در آینده بحث می‌شود.

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با آیت​الله مصباح یزدی (۲۹ آبان)

مالک شریعتی عضو جمعیت رهپویان: آیت‌الله مصباح در این دیدار گفتند ممکن است در توانمندی‌ها و سلایق اختلاف نظر وجود داشته باشد که این امری عادی و معمولی است و اتفاقا این یک حسن قلمداد می‌شود که در جامعه توانمندی‌های مختلف وجود داشته باشد. همچنین ممکن است در تشخیص اختلاف به وجود آید و دو گروه دارای تشخیص‌های مختلف باشند که اگر دو فرد بر اساس مبانی مشخص به تشخیصی برسند که همانند فتوای دو مرجع تقلید است که هر دو مورد احترام است و نباید آن را تخطئه کرد، اما زمانی هم ممکن است اختلاف بر اساس هوای نفس باشد که باید از آن پرهیز کرد.

جمعیت آبادگران جوان

دیدار با بادامچیان

سخنگوی جمعیت آبادگران: مطابق قانون اساسی از جمله شرایط و شاخصه‌های ریاست جمهوری رجل مذهبی، سیاسی بودن، همچنین مدیر و مدبر بودن است. لازم است به ویژگی‌هایی که رییس جمهور آینده باید داشته باشد مروری دوباره شود و کاندیدای موردنظر فردی نزدیک به این ویژگی‌ها باشد. با توجه به شرایط اقتصادی موجود داشتن توانایی فوق‌العاده فرد کاندیدا فرد کاندیدا در امور اقتصادی و تیم‌محور بودن از ویژگی‌های رییس‌جمهور آینده است.

دیدار با جامعه اسلامی مهندسین (۲۷ آبان)

مذاکره دربارهٔ انتخابات شوراها و لزوم رایزنی با تمامی گروه​های اصولگرا

دیدار با باهنر (۲۷ آبان)

سخنگوی جمعیت آبادگران: گفت و گو دربارهٔ استراتژی هایی که باید در انتخابات لحاظ شود. با توجه به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها، حساسیت انتخابات شوراها را نیز مدنظر قرار داد و اگر برگزاری همزمان این دو انتخابات آسیبی دارد، برای انتخابات بعدی این آسیب را برطرف کرد. [اینجا]

دیدار عسگراولادی با جامعه روحانیت مبارز/۱۹ آذر

فارس: این یک دیدار انتخاباتی برای بررسی حضور اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

دیدار باهنر با ناطق نوری/۱۱ آذر

باهنر: آقای ناطق‌نوری گفت که نامزد نمی‌شوم و این مساله را تکذیب کرد اما در عالم سیاست هیچ احتمالی منتفی نیست.

دیدار ولایتی با آیت​الله یزدی/۴ دی

تسنیم: در این دیدار بر وحدت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری و معرفی نامزد واحد در این جریان سیاسی تاکید شد.

دیدار جبهه پایداری با آیت​الله مصباح یزدی/ ۴ دی

آیت​الله مصباح یزدی: انقلاب‌های بسیاری در راستای اهدافی چون عدالتخواهی رخ داده است، اما آنچه انقلاب ما را متفاوت از سایر انقلاب‌ها کرده است، اسلامی بودن آن است. یکی از آثار ایمان واقعی این است که شما می‌دانید که چه باید بکنید و این تدبیر مقام معظم رهبری همان بصیرت را دارد.

دیدار ولایتی، قالیباف و حدادعادل

حبیب​الله عسگراولادی/

۷ دی

ترقی: این سه شخصیت برجسته سیاسی در جبهه اصولگرایی، از جمله کسانی می باشند که نامزدی واحد برای اصولگرایان را پذیرفته اند، منتها مکانیزم رسیدن به نامزدی واحد در انتخابات باید با دیگر مجموعه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا مجموعه اصولگرایان را به نامزد واحد برساند.

آیت​الله جنتی و آیت الله مهدوی کنی/ ۲ دی

باهنر: آقای جنتی استقبال کرده‌اند و آقای مهدوی کنی هم گفته‌اند که با آقای عسگراولادی هم دیدار داشته باشند. آقای عسگراولادی هم گفته بود، هفت، هشت نفر باید به شما اضافه شوند. قای ولایتی، حدادعادل و قالیباف، هریک امتیازاتی دارند، اما جامع نیستند و نقطه ضعف‌هایی هم دارند.


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.